Hjælp til at finde Grete Olausson død i Stockholm ca 1925-1930

Startet af Hanne Elly Petersen, 21 Sep 2018 - 18:00

Forrige emne - Næste emne

Hanne Elly Petersen

God aften
Jeg har fundet Grete Valey (?) Olausson født den 31.januar 1925 i Helsingør Domsogn, hendes forældre var Josef Oskar Reinholdt Olausson og Svea Emilie Gabrielle født Larsen Petersen
(Helsingør Domsogn, Frederiksborg amt, kontraministerialbogen 1924F - 1930F, pagina 169, barn nr. 6)
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17115842#151233,25116153

Ifølge Gretes storesøster Elisabeth som i dag bor i Stockholm, som 98-årig - døde Grete omkring 1925-1930 - Elisabeths familie flyttede til Stockholm i  ca. 1925 fra Helsingør og Elisabeth gik på Johannes skolen i Stockholm, så det må være i en kirke, som var i det område, Grete måske kan findes død.

Jeg håber meget, det er muligt at få hjælp til at finde den lille piges død.
mange hilsner HanneElly


Ulla Karin Alsvold

Hej.

Greta Velmy Olausson dog 7 februari 1928 i sogn Johannes Stockholm.

Fadern dog 11 november 1933 i Matteus sogn Stockholm
Modern 11 juli 1983 i Solna

De var vigda 7 juli 1912 i Danmark


Uppgifter enligt Cd skivan Sveriges Dödbok

Ulla karin Alsvold


Hanne Elly Petersen

Hej Ulla Karin
Tusinde tak for din hjælp, det ligger mig meget på sinde at finde de børn som døde helt unge, ofte blev der jo ikke talt om disse børn i familierne. Tak for at du også kunne læse Gretes mellemnavn Velmy, ved du om det er et svensk navn ?
Mange hilsner HanneElly

Eva Morfiadakis



Helmy är ett smeknamn av Vilhelmina. Velmy känns också det som ett smeknamn av samma namn.

Eva M
Eva M

Eva Morfiadakis

#4
https://sok.riksarkivet.se/bildvisning/00035360_00234#?c=&m=&s=&cv=233&xywh=529%2C2966%2C2624%2C1872

Hennes andra namn var Valmy enligt dödboken i Johannes församling.

Hon dog av komplikationer av mässling bl a lunginflammation och inflammation i levern.

Föräldrarna önskade inte begravning enligt svenska kyrkans ritual.

Eva M


I Sveriges dödbok mellan 1860-2016 finns det ca. 30 personer som har namnet Valmy.

Eva M

Hanne Elly Petersen

Hej Eva
Tak for dine oplysninger, jeg er meget glad for at få oplysningen om årsagen til Gretas død, og forklaringen på navnet Valmy
Mange hilsner HanneElly

Bente Nielsen

HEJ HANNE ELLY PETERSEN

JEG ER BLEVER LIDT NYSGERRIG PÅ HVEM DU ER, OG OM DU HAR NOGEN FORBINDELSE TIL FAMILIEN.
GRETES FAR JOSEF VAR NEMLIG BROR TIL MIN MORFAR  GUSTAV OLAUSSON.

HILSEN BENTE NIELSEN