Den udlagte barnefader til min oldemor.

Startet af Christina Kirkegaard Pedersen, 23 Sep 2018 - 17:46

Forrige emne - Næste emne

Christina Kirkegaard Pedersen

Jeg er stødt på en mur i min slægt vedrørende min oldemor Helene Jensine Petersen. Hun var "uægte" og det eneste jeg har været i stand til at finde om hendes biologiske far er at han hed Herman Petersen og var tømrer i Nakskov. Kan man mon på nogen måde finde ud af mere om ham og hans forfædre?
Dokumentationen jeg har på ham er hendes dåbsattest og indskrivningen om hendes dåb i kirkebogen. Jeg har vedhæftet begge.

Christina Kirkegaard Pedersen

Her er dåbsattesten.

Gitte Johansen

#2
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen


nr. 2

https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=151359#151359,25146911


Maribo, Lollands Nørre, Nakskov Købstad, Nakskov Købstad, Lolland nørre herred, Kattesundet 355 c, 1, FT-1880, C9884
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Hans Jørgen Petersen     26     Gift      tømrer, husfader            Horslunde Sogn, Maribo Amt 
Maren Kirstine Christensen     26     Gift      husmoder            Løietofte Sogn, Maribo Amt 
Axel Petersen     3     Ugift      deres barn            Løietofte Sogn, Maribo Amt 
Herman Petersen     1     Ugift      deres barn            Løietofte Sogn, Maribo Amt 
   
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Christina Kirkegaard Pedersen

Yderst lovende! 
Sjovt som den fra FamilySearch siger han er født 7/1 1871 mens de to andre opslag siger samme dato i 1879. Kan man regne med at den første er en skrivefejl og at han faktisk er fra '79?

Inge Hedal

Hej

I anmærkningsfeltet står der:
Legalt Fødehjemsted
i Helsingør Kommune
og Fødselen er noteret i
St Olai Sogns Kirkebog
7/1 1911.
Skr. af 11/1 1911 fra
Forsørgelsesvæsenet
i Nakskov.

Mvh Inge

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com


Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Christina Kirkegaard Pedersen

Hvor er det herligt for en nybegynder som mig med sådan hjælp!

AussieDane

Is this forum still active as I think I may have the name of Helene Jensine's father?