Hjælp til at finde mor nr. 733 ud fra Hovedprotokol Fødselsstiftelsen KBH 1841

Startet af Birgitte Delfs, 24 Sep 2018 - 16:24

Forrige emne - Næste emne

Birgitte Delfs

Kære alle

Jeg håber, der er en, der kan hjælpe mig videre med at finde en mor til et barn, Lovise, der er født 19. oktober 1841 på den Kgl. Fødselsstiftelse i København. I kirkebogen opgives navnet "Lovise". Fødselsdato - og dåbsdato er den samme. Lovise har nr. 784, mens moderen har nr. 733.

Link til kirkebogen: https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17114465#203409,38576856

Jeg har endvidere fundet Lovise i Hovedprotokollen, hvor hun igen har nr. 784, mens moderen fortsat har nummeret 733. Jeg ved ikke, hvordan jeg kan bruge nummeret 733. Er der nogen, der er bekendt med, hvor det nummer evt. er anført og der er facts om kvinden (Ud over i Udsætterprotokollen)

Link til Hovedprotokollen:
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=16415203#7,2854

Jeg har søgt i Udsætterprotokoller (1804-1918) og ledt efter nr. 538, der skulle være "de fremmedes" nummer altså plejeforældrene. Uden resultat. Både moderens nummer, barnets nummer samt plejeforældrenes nummer skulle være på samme sted der.

Bedste hilsner
Birgitte

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Birgitte Delfs

Mange tak for så hurtig respons, Gitte J..
Det er dog en meget anonym dame nr. 733. Og der er ikke andre steder at søge på nummeret?

Mvh.

Birgitte

Gitte Johansen

Jeg tror det ikke. Men jeg er ikke sikker. Måske kan man finde noget, men ikke online.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Inger Toudal

Venlig hilsen
Inger Toudal

Birgitte Delfs

Rigtig mange tak for respons fra jer begge.

Ang. Alimentationsbidrag så jeg, at beløbet pr. uge var større end ved så mange andre børn.
Tak for de links du sendte med Inger T., de er oplysende.

Jeg vil spørge på Rigsarkivet, om der kan foreligge skjulte oplysninger i forhold til bidraget.

Bedste hilsner

Birgitte