Engum s. 1734 - en begravelse

Startet af Karl-Peter Dammeyer, 14 Okt 2018 - 14:39

Forrige emne - Næste emne

Karl-Peter Dammeyer

Hej!

Jeg kommer lige igen med min frustration over, hvor svært det er at finde navnene på hustruerne, og allerbedst som man tror den er hjemme, kommer man alvorligt i tvivl, som her:

26. april 1734  (fra de afskrevne kilder)
Sl. Peder Jensen Tuesens enke af Assendrup Maren Rasmusdatter begravet gl. 81 år

Sagen er den, at det er den eneste gang indtil da, jeg har set: Peder - med navnet Jensen - i forbindelse med Tuesen                 (ses også stavet med h)

sl. Peder Tuesen døde i Assendrup 15.4. 1708

Mit spørgsmål er derfor: mon jeg kan regne med det er den samme Peder jeg har med at gøre her?

Mvh.
Karl-Peter

Torben Schæfer

Jeg har beskæftiget mig med Peder Jensen Tuesen, fordi han formentlig er bror til min tip-7-oldefar Poul Jensen Thuesen. Jeg er ikke nået frem til en sikker konklusion, men nøjes med at konstatere, at Peder Jensen og Peder Thuesen formentlig er den samme person. Jeg er endvidere nået frem til, at det er nærliggende at tro, at Poul Jensen Thuesens far var Jens Thuesen i Assendrup, der derfor også kan tænkes at være far til Peder Jensen Thuesen.

Til en kommende slægtsbog har jeg skrevet et udkast til et kapitel om Poul Jensen Thuesen og familie. Det fører for vidt at referere hele indholdet her. Derfor vil jeg sende dig en kopi af udkastet til din mailadresse, så du kan se hvilke overvejelser, jeg har gjort mig om de ikke helt "skudsikre" familierelationer.

M.v.h.
Torben