Hjælp til finde faderskabssager, Thurø 1919

Startet af Martin Max, 31 Okt 2018 - 23:18

Forrige emne - Næste emne

Martin Max

Hej

Jeg prøver at lede efter min kærestes tipoldemor. Hun gav fødsel til en pige vis far ikke er nævnt i kirkebøgerne. Jeg er sikker på at det må være fordi han ikke ville have sit navn i bogen, men kan være andet. Derfor håber jeg at nogen kan hjælpe med hvor jeg kan bestille faderskabssagerne på Rigsarkivet for Thurø i Svendborg amt. som sagt i titlen, så var hun født i 1919. Jeg kan ikke selv lige se hvor bøgerne er på siden, selvom jeg har søgt på bøgerne og fundet en liste, så kan jeg ikke finde for året. Det er første gang jeg kigger i disse bøger. Det kan også være det hedder noget andet. Det er de bøger hvor moren har søgt om børnepenge eller lign. fra faren som skulle betale.

Mvh Martin

Martin Max

Fandt en for 1920 for Svendborg amt, måske den. Men jeg ved ikke om født marts 1919 vil være den rigtige, men måske?


Martin Max

Jeg glemte at nævne at i kirkebogen står der hun blev bortadopteret. Ville det påvirke om han står i en faderskabssag?

Martin Max

#3
Jeg kan ikke lige rette, men datteren blev født i Egense sogn, Svendborg, men også noteret i Sørup sogn, Svendborg da hun boede der kort efter. undskyld for besværet, men jeg kan ikke lige rette titel eller tekst ser det ud til. selve moren kom fra Thurø.

John Damm Sørensen

Hej,

Du skal formodentlig finde sagen i denne journal.



Arkivserie: Alimentationsjournal (1841 - 1951)
Arkivskaber:Svendborg Amt
Arkivinstitution: Landsarkivet for Fyn
Medietype: Original, Papir m.m.
Beskrivelse fra/til: Journalnr. (År, Løbenr.)
Indhold fra: 1918
Indhold til: 1924
Pakkens Nr: 13


Ud fra det sagsnummer, som du finder, skal du bestille fra denne liste.
https://www.sa.dk/daisy/fysiske_enheder_liste?a=svendborg+amt&b=&c=&d=1&e=2018&f=&g=&h=&ngid=828150&ngnid=828153&heid=11574416&henid=13938334&epid=11574416&faid=11&meid=&m2rid=&side=1&sort=&dir=&gsc=&int=&ep=&es=&ed=

Hilsen
John

Martin Max

Hej John
Tusind tak for hjælpen, jeg tager et kig på det :)

Mvh martin