FamilyTreeDna.Jeg kan se mine matches, men det er ikke gensidigt!

Startet af Jytte Duholm, 03 Nov 2018 - 19:59

Forrige emne - Næste emne

Jytte Duholm

Kære alle!

Har andre mon oplevet følgende problem på FamilyTreeDna?:

Det kan godt være, at du kan se dine matches, men de kan ikke nødvendigvis se dig!

Mine indstillinger tillader alle matches at se min profil, så jeg undrer mig lidt.

Desværre svarer FamilyTreeDna ikke på henvendelse. Er der mon en forklaring?

Venlig hilsen

Jytte Duholm

Lars Erik Bryld


Anders M. Petersen

Hej Jytte!

Det lyder mærkeligt og jeg har ikke umiddelbart en god forklaring.

FTDNA er et meget venligt firma, men tilsvarende ikke altid helt oppe på beatet. Derfor oplever mange meget lange svartider på henvendelser. Jeg tror nu også at deres support bliver væltet af spørgsmål som "Min DNA test viser at jeg er BY12570 - hvad betyder det?" og så forventer at firmaet lige laver den personlige fortolkning...

Men i udgangspunktet så tror jeg simpelthen ikke på at det ikke virker ens begge veje - det giver ikke IT-mæssigt mening! Måske dine matches enten har sat et filter på de navne de søger på eller ikke bladrer mellem siderne med matches. Er du sikker på at de har styr på hvordan FTDNA virker?

Jeg kan ikke finde en bedre forklaring!
Anders
Medlem af DIS / Bruger Legacy 9.0
Mine aner: www.morup-petersen.dk/stamtavle/1.htm

Jytte Duholm

Kære Anders og Lars Erik!

Jeg ved, at nogle af mine matches ikke kan se min profil, fordi jeg har kontaktet dem for at høre nærmere om deres stamtræ :-)

Og nej, det giver faktisk ikke mening, at programmet ikke virker begge veje.

Jeg vil vente tålmodigt på evt. svar fra FTDNA.

Venlig hilsen

Jytte

Jørgen Kanters

Og det er ikke fordi du har glemt at tillade de andre at se dig?

Jytte Duholm

Kære alle!

Jeg har nu fået svar fra FTDNA: Der ER 'a bug' i systemet, som firmaet nu vil forsøge at korrigere.

Spændende at se, hvor mange nye matches, DET måske kan give.

Venlig hilsen

Jytte