Nogen med adgang til Ancestry ?

Startet af Christian Løngaa, 16 Nov 2018 - 13:21

Forrige emne - Næste emne

Christian Løngaa

Hej,

er der mon nogen med adgang til Ancestry der kan slå op i folketælling fra 1819 Stadt Brüel og se om der er nogen Ulrichs der.

Specielt leder jeg efter Heinrich Benjamin Ulrichs født 19 februar 1795.


På forhånd tak.

Christian

Steffen Andersen

I gruppen Opslag Internationalt er der en der slår op i Ancestry. Lav et opslag der
Med venlig hilsen
Steffen
5792

Christian Løngaa


Christian Løngaa

Bortset fra jeg ikke lige ser hvor jeg finder den gruppe ?

Steffen Andersen

Den er kun for medlemmer, så måske du skulle melde dig ind.
Med venlig hilsen
Steffen
5792

Cay-Erik Geipel

Her er hans dåb.
Fik du de andre opslag jeg lavede for dig ? Jeg sendte en mail direkte.
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Christian Løngaa

Hej Cay-Erik,

nej jeg fik ikke de andre opslag da den email du sendte til ikke er aktiv mere..

Den fødsel du fandt her er det i Sternberg eller Brüel ?

Og mange tak for opslaget.

Christian

Cay-Erik Geipel

#7
Sternberg sogn i byen Brüel og Sülten
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Cay-Erik Geipel

En broder 1793 samme sogn
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Cay-Erik Geipel

#9
Faderen Johann Heinrich Ulrich har nok været gift 2 gange. Her er et barn med moderen Anna Maria født Schoeder. Det er september 1789 og barnet er død den 11.1.1790 - godt muligt at moderen også døde i denne tid, dog har  jeg ikke fundet begravelsen.
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Cay-Erik Geipel

#10
Her er den 1. hustru Anna Maria født Schroeders begravelse. Hun døde i forbindelse med fødslen 1789

Den 7.4.1783 døde en lille datter Anna Elisabeth
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Cay-Erik Geipel

En søster
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Christian Løngaa

Wow Cay-Erik,

du er en champion. Går ud fra du har Ancestry abonnement. Kan det tænkes det var noget jeg skulle investere i hvis jeg skal lede videre i Tyskland ?

Jeg har Myheritage abb. lige nu nemlig

Cay-Erik Geipel

Ja jeg har et ancestry abonnement og skal man forske i Tyskland kan jeg kun anbefale det. De dækker ikke alt, men der kommer mere og mere i tidens løb. Derudover har jeg, fordi jeg forsker meget i Nordtyskland, et archion-abonnement. De har en masse kirkebøger fra de evangelske sogne i Nordtyskland.
Ved du hvor Johann Heinrich og Anna Elisabeth Ulrich (forældrene) blev af ? Undrer mig over, at jeg ikke kan finde deres begravelse.
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Christian Løngaa

Hej Cay-Erik,

nej jeg ved ikke hvor de bliver af. Kunne det tænkes de tog med sønnen til København måske ? Det må man søge lidt videre i.


Jeg tror Johann Heinrich født 1774 forældre hed Christian Ulrichs og Maria Schrøder, men det ser jo ud til at Johann var gift med en Maria Schrøder så måske har jeg fået det forkert hehe.

Men jeg takker virkelig for det du har fundet.

Cay-Erik Geipel

#15
Det kan sagtens være at moderen også hedder Schröder - det er jo et meget hyppigt navn i Tyskland og i kirkebøgerne Sternberg har jeg ofte set det navn.

Ham her er den eneste jeg kunne finde født 1774 - i Potsdam Garnison. Det er februar måned - om det så er "din" Johann Heinrich ved vi jo ikke.
Men han må jo være ældre end født 1774 - allerede 1783 dør en datter. 1774 kan altså ikke være rigtigt.
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Christian Løngaa

Hej Cay-Erik,

ja det lyder ikke så plausibelt med at han skulle være født 1774 så jo.

Hmm jeg må lige have abonneret på ancestry her efter den 25 og så lede igennem.