hvor er Laura mon efter 1921?

Startet af jette thorninger, 06 Dec 2018 - 15:52

Forrige emne - Næste emne

jette thorninger

Jeg har en person,som jeg meget gerne vil følge fra 1921. Det er Laura( Laurine Rasmine Andreasen) f.15/10-1902 Andst AO127 Ribe KB.
I 1921 er hun i FT. Århus - Frederiksgade AO 3,hvor hun tjener hos Forretningsfører Theodor Nielsen.

Denne Laura var plejebarn hos mine oldeforældre Otto Theodor Petersen,da hun blev konfirmeret i Voel kirke Linå KB d. 1/10-1916. Hendes mor begik selvmord i 1905, hvor de boede i Lollandsgade 58. Hendes far Rasmus Andreasen var bror til oldefar Ottos 1. kone, så derfor tog Otto sig af Laura. Jeg har en af hendes skolebøger,hvori hun skriver sit navn som Laura Petersen.

Jeg ville meget gerne finde ud af mere om denne Laura,så hvor kan hun findes efter 1921?
Vh. Jette

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

jette thorninger

Mange tak igen, Gitte-du er bare skarp!- tænk at jeg nu har helt op til 1930.

Kan du tyde hvad der står under Marius  ved vielsen tilsidst : ........ 261 af 8-5-26 Aarhus ?

Vh. Jette

Gitte Johansen

Magistratsattest måske

Det står ved dem alle
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

#5
Du får også lige 1940

et barn mere der (kan findes på fødselsstiftelsen, Sankt Johannes)

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=250391#250391,47130983

Lidt pudsigt. Ved datters dåb i 1927 bor de Odensgade 26. Der boede vi, da vi fik vores første barn i 1967.

Havde samme jordemoder, Julia Pedersen, som min mor havde ved min søsters fødsel i Brammersgade i 1938.

Hun havde ikke så langt, for hun boede i nr. 6.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

jette thorninger

Tusind tak, Gitte for disse sidste oplysninger. Otto døde 30/4-1932,så det giver mening,at Laura og fam. er flyttet ind i hans hus - det står jo under dåben,at de nu bor i Mønsgade 30, og drengen er også opkaldt efter ham. Måske har hun arvet huset ? - Det giver mig et dejligt bekræftet billede af den oldefar,som jeg har dannet mig ved at stykke de forsk. oplysninger sammen : en utrolig god og rar mand, der tager ansvar for sin familie.

Mht. din egen historie om Odensegade,er det jo også en god fortælling - verden er ofte ret lille.

Vh. Jette


Gitte Johansen

Mønsgade 30 hedder nu Møllegade 21. Villaen nedrevet omkring 1960.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

jette thorninger

Igen,igen tusind tak for dette - så er der styr på ,hvordan det var eft. Ottos død, samt hans køb af ejendommen. Jeg må forbi stedet næste gang,jeg kommer til Århus.
Min farfar var Martin(nr. 5) og da jeg har fået kontakt til 2 "piger" fra Edvard (nr.3) får de i julebrevet disse sidste nyheder,som vil glæde dem.

Vh. Jette

Gitte Johansen

#10
Den hedder Møllevejen 21 i dag, ikke Møllegade
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

jette thorninger

Tak for foto og rettelsen af adr. - så passer det bedre med hvad vi har hørt om beliggenheden.
Der er sket rigtig meget siden 1880,hvor stedet jo faktisk var ude på landet.
Vh. Jette