Hvordan finder man bør af afdøde

Startet af Mette Staudal, 07 Dec 2018 - 05:58

Forrige emne - Næste emne

Mette Staudal

Hvordan finder jeg børn af afdøde? Jeg har min oldemors fødselsdato og dødsdato. Hendes mands fødselsdato har jeg også nu. Hvor kigger man henne for at finde eventuelt børn af dette ægteskab?

Hans Peter Christiansen

#1
Hej Mette.

Du kan søge flere steder. Men det ville være bedre, at du kom med nogle: navne - årstal og lokaliteter.

Så vil det være meget nemmere at vejlede dig  ;)

Og der er helt sikkert mange flinke hjælpere, her i Forum, der gerne vil guide dig :)
Mvh HP

Mette Staudal

I er meget søde herinde 😊 Her er hvad jeg har:

Martha Johanne skou født Korntved født 14. marts 1906 Sjelle sogn Århus Amt Død 28. juni 2003

Gift d. 5. november 1937 med:

Gustav Olesen Skou født 24. juni 1899 Skodborg Sogn Haderslev Amt

Så jeg søger børn/børnebørn/oldebørn af de her to🙏


Else Skovbo Jensen

Hej

Du finder jo børnene i kirkebogen i det sogn, hvor forældrene boede. Du skriver det er dine oldeforældres børn du søger. Kender du ikke mindst ét barn, nemlig en af dine bedsteforældre ?
Hvor døde din oldemor ? Var hendes mand død på det tidspunkt ? Ja, 16. marts 1975 ifølge nedenstående link. Men hvor boede de ?



http://modstand.natmus.dk/Person.aspx?105305
Jeg synes du skal læse , hvad der står om slægtsforskning på denne side.

https://www.sa.dk/da/hjaelp-og-vejledning/rigsarkivets-online-vejledninger/ny-slaegtsforskning-saadan-kommer-du-godt-gang/


mvh
Else

Per Sprøgel

Bemærk forresten datoen for interneringen i Horserød. Det var den dag "kommunistloven" blev vedtaget. Så mon ikke det siger noget om hans politiske ståsted.

Mette Staudal

Else, jeg ved ikke ret meget om dem. Martha var mor til min mormor, som var født udenfor ægteskab og bortadopteret. Så derfor er det svært at finde noget om dem. Eller især om Martha, da det er hende jeg er i familie med. Jeg har fundet hendes navn, adoptionsbevilling, folketælling. Resten har jeg fået hjælp til herinde. Men jeg prøver at læse videre😊

Mette Staudal

Per, ja det er spændende. Jeg er dog ikke i familie med Gustav, men han var gift med min oldemor. Især sjovt da jeg bor tæt på Horserødlejren 😁

Helen Jepsen

Du skriver, at de blev gift i 1937.
Hvis du ved hvor de blev gift, kan du være heldig, at de blev boende der,
og så måske finde dem i folketællingen 1940 - måske også med børn.
Jeg har set i folketællingen for Sjelle 1940, men der var ingen af dem nævnt.
venlig hilsen
Helen Jepsen

Mette Staudal

Helen, jeg har tjekket fødte børn i det tidsrum uden held, men tak for hjælpen 😊👍

Johannes Koch

Hej Mette.

Prøv at søge via    Anaguf.dk    så finder du Martha død i Fredericia.
Bopæl  Lundinsvej 17.

Hvor lang tid de har boet der ses ikke, men dog et spor.

Mvh og god jagt.
Johannes.

Gitte Johansen

I 1948 bor han jo i Middelfart. Jeg har kigget i konfirmationer der, men ingen fundet.

Men du kan jo prøve Fredericia.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Mette Staudal

Tusind tak for al den hjælp 🙏 Det betyder uendeligt meget for mig. Jeg har i dag været på Rigsarkivet og fundet adoptionssagen 👍 Så her fandt jeg også ud af hvem faderen var. Spurgte de søde frivillige derinde. De sagde jeg skulle kontakte skifteretten, så det er hermed gjort. Så nu venter jeg i spænding 😊