Bioglogisk far

Startet af Kurt Arne Empacher, 07 Dec 2018 - 09:20

Forrige emne - Næste emne

Kurt Arne Empacher

Hej Forum
Jeg har fundet min mormors bioglogiske far ifølge AJ-Journal men på hendes dåb står ham der er gift med hendes mor så mit slægttræ er helt kuldsejlet ,det er mange der skal slettes og ikke kun hos mig vi er et par stykker der har slægten
Er der en der har et råd med hvad man gør det er jo totalt kaos?
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Aase Madsen


Sådan gør jeg.

Først slet FORBINDELSEN til den forkert far, KUN forbindelsen.
Sæt så den rigtige fra ind, og dernæst sæt den første person ind som gift / samlever til moderen.
Venlig hilsen.
Aase Madsen

Kurt Arne Empacher

Tak Aase
Men hvad med hele den slægt der er tatstet ind?
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Aase Madsen


Den slægtsgren beholder jeg, fordi det er en ane der er gift / samlever, gange 2.
Venlig hilsen.
Aase Madsen

Kurt Arne Empacher

Tak Aase
Det må jeg prøve omm jeg kan finde ud af,fandt lige min mormors konfirmation i Kbh og der står også den forkerte far ,så ham den biologiske er ikke nævnt nogen steder
Mvh
kurt a
Hilsen
Kurt A Empacher

Anne Marie Holck

Citat fra: Kurt Arne Empacher [18866] Dato 07 Dec 2018 - 09:20
Hej Forum
Jeg har fundet min mormors bioglogiske far ifølge AJ-Journal men på hendes dåb står ham der er gift med hendes mor så mit slægttræ er helt kuldsejlet ,det er mange der skal slettes og ikke kun hos mig vi er et par stykker der har slægten
Er der en der har et råd med hvad man gør det er jo totalt kaos?
Mvh
Kurt A

Er det den biologiske fars familie, du har tastet ind? Hvis det er det, så er det jo korrekt! Hvis det er moderens mands familie, du har tastet ind, så er skaden jo ikke større end, at du fjerner din mormors forbindelse til ham, indsætter hendes rigtige far som moderens første partner og tilknytter din mormor til hendes biologiske forældre. Forbindelsen mellem din mormor og den forkerte far er så afbrudt, også selvom hele stedfaderens slægt stadig findes i din slægtsfil. Det er jo ikke nogen katastrofe, da det jo trods alt er en slags familie, især jo hvis din oldemor får børn med stedfaderen...

Kurt Arne Empacher

Hej Anne Marie
Nej det er ikke den biologiske far der er tastet ind men ham som gifter sig med min oldemor og som står både i kirkebogeb fradåb og konfirmation,du har hjulpet mig lidt omkring dem for de skilles kort tid efter og han rejser til America hvor du hjalp til med at finde ham,og han døde i der i 1929 i Chicago

Mvh
Kurt a
Hilsen
Kurt A Empacher

Ole Westermann

Hvis din oldemor ikke fik nogen børn med den mand, som hun var gift med (Overgård), så er skaden jo ikke så stor ved at slette forbindelsen
til hans slægt, da han ikke var leverandør af gener til efterslægten.
Så var arbejdet med hans aner 'blot' desværre spildt arbejde !!
Og din mormors døbenavn Overgård burde så egentlig have været Justesen, men ved sit senere giftermål tog hun vel så sin mands efternavn.

mvh Ole

Kurt Arne Empacher

Hej Ole
Ja hun kom til at hedde Overgaard Nielsen men det er desværre en stor del af slægten der forsvinder og man skal så lede efter Justesen!!
Øv
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Ole Westermann

Hej Kurt A

Så har du da noget at få tiden til at gå med !
Hvem ved - måske en masse spændende ting ?

mvh Ole

Kurt Arne Empacher

Ih Tak skal du have Ole ,nu venter jeg lige på at dem der har bygget slægten op hvad de siger til det jeg har fundet ,det er nok et chock for dem at jeg fandt den faderskabs sag
Mvh
Kurt a
Hilsen
Kurt A Empacher

Mikkel Eide Eriksen

Hej Kurt

Jeg beholder også det jeg har fundet af "uægte famile", de har jo til en vis grad haft indflydelse på mig alligevel!

mvh
Mikkel
Interesse: alt Gilleleje plus Lindberg/Humble (SE/DK) Svane (Mors) Behringer (Alsace/DK/NO) Bortvig/Fleischer (Lolland)

Hjælper gerne med Sverige: https://forum.slaegt.dk/index.php/topic,153986

Kurt Arne Empacher

Hej Mikkel
Og tak for dit svar,en af dem som også har hele det slægtstræ beholder dem også så det vil jeg gøre
Mvh
Kurt
Hilsen
Kurt A Empacher