Vielse Karen Margrethe Signe f. aakesen med Christian Laurits Sofus Christensen

Startet af Tine Rasmussen, 11 Dec 2018 - 18:48

Forrige emne - Næste emne

Tine Rasmussen

Tror de er viet i 1929 men ikke sikker :-)

De bor sammen på Runebergs alle 37 i Folketælling 1930

På adressen bor også Karen Margrethe Signes børn fra tidligere ægteskab med Hermann Jørgen Schiødt Jørgensen (mangler også deres vielse)

Karens mor Anna Margrethe Aakesen f. Petersen født 7/8 1871 i Hvenstrup sogn Roskilde amt
bor der også

Karen Margrethe Signe Aakesen er  Født d. 15/1 1897 døbt d. 14/3 1987 i Vor frelsers sogn

Christian Laurits Sofus Christensen er født 4/12 1886 i Kbh døbt d. 15/8 1886 skt. stefan sogn

Tror han er kunstmaler og går under navnet Chr. Chritz

Begge har været gift før :-)

Håber der er en der kan hjælpe mig

mvh Tine

Inger Toudal

Venlig hilsen
Inger Toudal

Inge Nissen

Ved at søge på Karen Margrethe Signe Christensen på www.familysearch.org (som man kan blive medlem af det koster noget) kan man se, at Christensen, Karen Margrethe Signe født Aakesen 15.1.1897 blev borgerligt viet i København 1.3.1941 med bogbindermester Osvald Carl Off født 14.7.1874 - det passer jo med at hun hed Off, da hun døde jfr. den anden tråd.
De bor Sølvgade 85 B

Hilsen Inge

Inger Toudal

Venlig hilsen
Inger Toudal

Inge Nissen

Tak for folketællingen, Inger Toudal, her fremgår jo at Karen Margrethe er enke (hvis det ellers passer) så ægtemand Nr. 2 må være død - og hun er så husbestyrerinde hos ham hun bliver gift med året efter

Tine Rasmussen

Tusind tak for jeres svar :-) de oplysninger havde jeg fundet :-)

Mangler Vielsen mellem Karen M og Christian Laurits :-)

Og evt Christians død eftersom Karen gifter sig igen som Enke


Inge Nissen

Når man søger på Christian Chritz i aviser (på mediestream) kommer der hits fra forskellige aviser i begyndelsen af december 1933, det kunne være dødsannonce eller nekrologer.

Tine Rasmussen

Hej Inge Nissen

Jeg kan desværre ikke læse/se de oplysninger i det andet opslag her på siden omkring
Bekendgørels af døde i kastrup mellem 12 og 19. sep 1972 hvor Karen margrethe Signe Offs død er nævnt  da det ser ud til at links er blevet slettet og desværre også oplysningerne
om Anna Margrethes død i social-demokraten fra 13/9 1936

Har søgt og søgt på de oplysninger uden held desværre

Har skrevet til trådstarter og håber på svar der igennem selvom opslaget er "lidt" gammelt :-)

Tine Rasmussen

Hej Inger kan du se om der står nogle sogn ? så jeg kan tjekke kirkebøger :-)

Mvh Tine

Inger Toudal

#10

Karen Margrethe Signe Off:
http://www2.statsbiblioteket.dk/mediestream/search/%22karen%20margrethe%20signe%20off%22

- Berlingske Tidende kan læses på Det Kgl. Bibliotek i København og Aarhus (ikke på nettet): http://www2.statsbiblioteket.dk/mediestream/info/2

Christian Chritz:
http://www2.statsbiblioteket.dk/mediestream/search/christian%20chritz%2030%20november%201933

- Nationaltidende / Dagens Nyheder kan læses på Det Kgl. Bibliotek og desuden på en række folkebiblioteker:
http://www2.statsbiblioteket.dk/mediestream/info/16 (scroll ned for at se hvilke bibliotgeker)

Venlig hilsen
Inger T.
Venlig hilsen
Inger Toudal

Tine Rasmussen

Tak for hjælpen :-) kommer desværre ikke lige til hverken Kbh eller Århus
Så håber jeg finder oplysningerne på en anden måde :-)

Inger Toudal

Venlig hilsen
Inger Toudal


Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Tine Rasmussen

Hold da op hvor er i dygtige :-)

er nybegynder så har en del at lærer endnu :-)

Nu mangler jeg "kun" deres vielse havde håbet der stod noget i kirkebogen ved Christians død

Gitte Johansen

Kunne tænkes, de er blevet borgelig viede i Gladsaxe. Er ikke online.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Tine Rasmussen

Hej Gitte
Det var også min tanke at prøve der men også kirkebogen :-)

Må bare prøve at lede videre :-) jeg er ikke så god til at have "løse ender" :-)

Inge Nissen

Hej Tine

Christian Chritz var både kunstmaler og artist, optrådte åbenbart med et marionetteater. Jeg fandt lidt om ham i aviser,  da jeg i dag var på Statsbiblioteket - du kan selv søge i det der er mere end 100 år gammelt (mediestream) - sender lidt pr. mail.

Hilsen Inge

Tine Rasmussen

Det lyder spændende :-) det må jeg kigge på inden så længe
tak for infoen :-)