Jens Rasmussen (Østen) og Ane Margrethe Rasmussen.

Startet af Katja Jensen, 11 Dec 2018 - 21:30

Forrige emne - Næste emne

Katja Jensen

Hej.
Jeg er blevet godt og grundig forvirret. På myheritage smartmatch står der er begge skulle være døde og begravet i Gedesby, MEN har nu kigget Gedesby kirkebog igennem OG kan ingen af dem finde i den. Har også kigget de andre sogne igennem fra Falster Sønder herred.

Håber I kan hjælpe mig lidt videre og evt med nogen tips :)

Han hedder Jens Rasmussen er Bødker - fik tilnavnet Østen i 1905. Han er født 22 januar 1849 i Gedesby og fulgt ham i folketællingerne indtil 1925 og det samme med hende. Hun hedder Ane Margrethe Rasmussen født 3 september 1856 i Gedesby.

- Det skal lige siges at jeg ikke har abonnement på Myheritage mere, det var prøve perioden, hvor jeg fik de smartmatches, som jeg ikke kan få til at passe i forhold til deres død i kirkebøgerne.

Mvh Katja Jensen.

John Damm Sørensen

Hej,

Hvor er parret henne i folketællingerne?

Hilsen
John

Katja Jensen

#2
Fra 1880 - 1925 er de i Gedesby. Og i forhold i Myheritage skulle han være død 6 marts 1829 i Gedesby, men kan ikke finde ham i kirkebogen. Hun skulle være i 1928, men hellere ikke hende kan jeg finde i selve kirkebogen

Louise G. Peitersen

Det skal man være opmærksomhed at der er altid ikke passe samme i MyHearting og kirkebøger så der er rart at have dobbelttjek i kirkebøger.

John Damm Sørensen

Informationerne fra MyHeritage er her i Googles cahce:
https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:VaK8SLBIg_oJ:https://www.myheritage.dk/family-1_1506362_211215631_211215631/rasmussen-osten-botker-jens-rasmussen-osten-ane-margrethe-rasmussen-osten+&cd=2&hl=en&ct=clnk&gl=dk&client=firefox-b

Navn:  Bøtker. Jens Rasmussen Østen
Fødsel: 22. jan. 1849 --  Gedesby, Gedesby, Falster Sønder, Maribo. Denmark
Død: 6. mar. 1929 (Alder: 80) --  Gedesby sogn, Falster Sønder, Maribo


Navn:  Ane Margrethe Rasmussen Østen
Fødsel: 3. sep. 1856 --  Gedesby, Gedesby, Falster Sønder, Maribo. Denmark
Død: 17. april 1928 (Alder: 71) --  Gedesby, Gedesby sogn

Måske det vil være værd at undersøge sogne med sygehuse, da de ikke nødvendigvis er afgået ved døden i hjemmet.

Har du styr på børnene? Forældrene kunne også være døde hos et af dem.

Hilsen
John

John Damm Sørensen

Ane Margrethe Rasmussen er ganske rigtigt død i Gedesby 17. april 1928. Her er dødsattesten.
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17205423#332854,67027520
Men hvor er hun begravet?

Hilsen
John


Katja Jensen

  Hej John.
- Tusind tak for hjælpen. Jeg har endnu ikke helt styr på børnene endnu. Jeg har det med at koncentrerer mig om et par af gangen - ellers bliver det forvirrende. :) Men jeg vil nu gå videre med de spor du har givet mig, og finde deres død i kirkebøgerne formodentlig :)

- Katja.

Katja Jensen

Citat fra: Katja Jensen [53468] Dato 13 Dec 2018 - 22:09
  Hej John.
- Tusind tak for hjælpen. Jeg har endnu ikke helt styr på børnene endnu. Jeg har det med at koncentrerer mig om et par af gangen - ellers bliver det forvirrende. :) Men jeg har ingen ide, om hvor hun er begravet eller hvilken kirkebog hun står i? Eller ham for den sags skyld..
- Katja.

Katja Jensen

Hej.. Har i nogen ide om hvor dødsattesterne fra 1929 januar - juni er? Jeg kan se at der kun er fra juli til december 1929 på øerne i Maribo amt. Jeg er kørt totalt fast i at finde Ane Margrethe i kirkebøgerne.. Jens Rasmussen kan jeg hellere ikke finde, og dødsattesten fra han skulle være død i marts 1929 kan jeg hellere ikke finde?

- Katja.