Er der hjælp at hente?

Startet af Ejnar Krog, 12 Dec 2018 - 21:02

Forrige emne - Næste emne

Ejnar Krog

Efter at have forsøgt at sætte mig ind i reglerne forsøger jeg her at finde en venlig person som kan hjælpe mig med at finde 3 personer muligvis i Østervold Sogn, København i perioden 1952 til 1968? Svar kan sendes til  ejnarkrog@email.dk
Venlig hilsen
Ejnar Krog
ejnarkrog@email.dk

Kurt Arne Empacher

Hej Der er jo ikke nogen navne så det er ikke så nemt
Hilsen
Kurt A Empacher

Hanne Fisker

Hej Ejnar Krog

Kan se at der er mange der har kigget i din tråd, og håber da, at du har fået hjælp til at komme videre med de personer du efterlyser. Jeg kan se det drejer sig om personer som muligvis stadig er levende. Og at du derfor har søgt hjælp af privat karakter. Desværre kan jeg ikke hjælpe dig når det er nulevende. Men et tip: Har du prøvet via kommunes folkeregister, det koster vist penge, men andre har haft held den vej.

Håber du har heldet med dig.

God dag

Venlig hilsen
Hanne Fisker

Ejnar Krog

Hej Ejnar Krog

Kan se at der er mange der har kigget i din tråd, og håber da, at du har fået hjælp til at komme videre med de personer du efterlyser. Jeg kan se det drejer sig om personer som muligvis stadig er levende. Og at du derfor har søgt hjælp af privat karakter. Desværre kan jeg ikke hjælpe dig når det er nulevende. Men et tip: Har du prøvet via kommunes folkeregister, det koster vist penge, men andre har haft held den vej.

Håber du har heldet med dig.

God dag

Venlig hilsen
Hanne Fisker -

Hej Hanne  - og mange tak for svar men desværre kan jeg jo ikke bruge den foreslåede løsning da jeg ikke har grundlæggende oplysninger på dem jeg søger - man skal mindst have fødedato og jeg bor i Viborg og må ikke låne kirkebøger i fjernudlån fra det københavnske arkiv og kan derfor ikke søge i tiden 1960 - 1968 og der er 2 af dem født og er det ikke rigtigt at man kan søge fødselsoplysninger der er over 50 år i de almindelige kirkebøger?
VH Ejnar Krog
Venlig hilsen
Ejnar Krog
ejnarkrog@email.dk

Inger Toudal

#4

År 1960 kan du se på AO.

https://www.sa.dk/da/hjaelp-og-vejledning/rigsarkivets-online-vejledninger/kirkeboeger-kom-godt-gang/
Citat

Det må du se – kirkebøger

Kirkebøger efter 1925 kan indeholde cpr-numre og er derfor omfattet af en tilgængelighedsfrist på 100 år.

Kirkebøger der er mellem 50 og 100 år gamle kan benyttes med speciel tilladelse. Denne tilladelse kan søges ved besøg på læsesalen.
Ansøgningen behandles med det samme.

Du kan også søge om tilladelse til at benytte kirkebøger der er mindre end 50 år gamle. Ansøgningen skal være skriftlig på et
ansøgningsskema eller i et brev. Du får skriftligt svar senest 15 dage efter, at ansøgningen er modtaget.

De kirkebøger vi stiller til rådighed på Arkivalieronline er gennemgået og eventuelle personnumre er sløret.

Regler for kopiering

Mikrokort må fotokopieres i readerprinter eller affotograferes med kamera.

Originale kirkebøger:

  - udskrevet senere end 1925 må hverken kopieres på fotokopimaskine eller affotograferes med kamera.
  - udskrevet før 1925 må gerne affotograferes (men ikke kopieres på fotokopimaskine)

Der kunne eventuelt være et problem med, hvornår kirkebøgerne er udskrevet:

https://www.sa.dk/daisy/fysiske_enheder_liste?a=%C3%B8stervold+sogn&b=&c=&d=1&e=2018&f=&g=&h=&ngid=790991&ngnid=790994&heid=2392038&henid=2392041&epid=2392038&faid=11&meid=&m2rid=&side=1&sort=&dir=&gsc=&int=&ep=&es=&ed=

3/26-11    Fødte mænd 1949    Fødte mænd 1964    Læs arkivaliet
3/26-17    Fødte kvinder 1952    Fødte kvinder 1967    Start bestilling
3/26-18    Fødte mænd 1964    Fødte mænd 1983    Start bestilling
3/26-19    Fødte kvinder 1968    Fødte kvinder 1986    Start bestilling

Du skriver: "muligvis i Østervold Sogn".

Har du forsøgt at finde familiens adresse i Kraks Vejvisere 1945 - 1969: https://bibliotek.kk.dk/node/5931

- eller KTAS telefonbøger 1960 - 1965: http://www.ptt-museum.dk/samlinger_bibliotek/bibliotek/digitale_boeger_registre/telefonboeger_fra_ktas/#1960

Og så er der selvfølgelig den mulighed, at børnene er født på Rigshospitalet, der har sine egne kirkebøger.

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Ejnar Krog

Hej Inger -
Mange tak for dit meget fyldige svar som der kommer til at gå lidt tid for mig at gennemgå - jeg er meget glad for det gode svar du giver.
Jeg bor i Viborg og har forsøgt med bestillingen - men jeg må vist i gang med tilladelsen men vil prøve de andre udveje som du viser mig - foreløbig mange tak.
Venlig hilsen
Ejnar Krog
Venlig hilsen
Ejnar Krog
ejnarkrog@email.dk