Karen Marie Pedersen og lillebror Johannes udvandret 1868

Startet af Pia Viscor, 12 Dec 2018 - 22:25

Forrige emne - Næste emne

Pia Viscor

I 1868 udvandrede Karen Marie Pedersen, f. 1848. Med sig havde hun formentlig sin lillebror Johannes, f. 1859. De udvandrede fra Haraldsted eller et af de omliggende sogne på Midtsjælland, og deres enderejsemål var Racine i Wisconsin, USA.

Mon nogen her har adgang til Ancestry eller en anden database, hvor deres udvandring kan tidsfæstes mere nøjagtigt?


Mvh Pia Viscor

Britta Hansen

Hej Pia

Skriv nøjagtige data på personerne, så er det lettere at finde dem.

Hvor ser du årstallet 1868?

Er dette familien?
Holbæk, Merløse, Store Taastrup, Ordrup Skoledistrikt, Ordrup By, Et Hus, 112, FT-1860, D5578
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Peder Sørensen     43     Gift     Husfader. Indsidder. Bomuldsvæver          Haraldsted Sogn, Sorø Amt  
Marie Nielsen     36     Gift     Hans Kone          ??, Københavns Amt  
Karen Marie Pedersen     12     Ugift     Deres Barn          Haraldsted Sogn, Sorø Amt  
Ane Pedersen     10     Ugift     Deres Barn          Allindemagle Sogn, Sorø Amt  
Jacob Pedersen     7     Ugift     Deres Barn          Store Taastrup Sogn, Holbæk Amt  
Johannes Pedersen     2     Ugift     Deres Barn          Store Taastrup Sogn, Holbæk Amt  

Det er gratis at søge og se detaljer på https://www.libertyellisfoundation.org/passenger
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Pia Viscor

Ja, det er familien.

Fra forskellige amerikanske kilder, bl.a. folketællinger, oplyses det, at både Karen Marie og Johannes udvandrede i 1868.
Resten af familien står i den danske udvandrerdatabase som udvandrede i 1871.

Jeg undrer mig over, at en 20 årig udvandrer med sin 8-9 årige lillebror, og at resten af familien først kommer tre år senere.

Jeg kunne derfor godt tænke mig at se en passagerliste, hvor søskendeparret figurerer som udvandret sammen.

VH Pia

Pia Viscor

Jeg kan se, at der er eller har været en tråd med navnet Opslag internationalt, hvor der skulle være hjælp til opslag i Ancestry. Er der nogen, som ved, hvordan jeg finder den trå?
Vh Pia