Faderskabssag

Startet af Mette Staudal, 13 Dec 2018 - 17:37

Forrige emne - Næste emne

Mette Staudal

Jeg vil gerne finde mere ud af mere om min oldefar. Han skrev under på bortadoption af min mormor, så jeg har kun hans navn. Jeg har kigget på faderskabssager, og vil gerne bestille dem. Men der er jo mange fra samme år. Hvordan finder jeg frem til hvilke jeg skal bestille til læsesalen? Som skrevet har jeg kun hans navn (og selvfølgelig hendes) Men jeg har Google mig frem til, at det skal stå under faderen. Og da han boede i Randers, så er det under Randers Amt jeg skal kigge. Har fundet en med samme navn under folketællingen i 1901,men er jo ikke sikker på det er ham.
Jeg har kun disse oplysninger:
Tømrerforbundter
Kresten Marinus Christensen
Boende 30.januar 1931 (her er papirerne skrevet under i Randers)
Hobrovej 4, Randers
Jeg har hele adoptionssagen, men der står ikke mere end dette.
På forhånd tak 😊

Aase Madsen

Venlig hilsen.
Aase Madsen

Aase Madsen

#2
Da jeg ikke kan finde ham i FT-1930 Hobrovej 4.



" På Randers Stadsarkiv findes en imponerende samling af folkeregisterkort fra perioden 1924 til 1978. Ved hjælp af kortene holdt man styr på, hvor Randers Kommunes borgere opholdt sig fra fødsel til død."

https://fritid.randers.dk/kultur-og-fritid/arkiver-i-randers-kommune/randers-stadsarkiv/

Her kan du måske finde den rigtige person.
Venlig hilsen.
Aase Madsen

Mette Staudal

Hej Aase.
Tusind tak for oplysningerne. Det er svært med de personer, da der er så mange. Har kigget mange af dem efter ude held. Desværre ligger Randers langt væk fra mig, så det må vente til en ferie 😊

Aase Madsen


Hvis du beregner transport og ophold ud i kr og øre, kan det måske betale sig at ofre de penge på, at du skriver til arkivet og lader dem finde den oplysning for dig, mod betaling.
Venlig hilsen.
Aase Madsen

Mette Staudal

Aase, det er også med i overvejelserne 😊