Eftersøgning efter Nikoline Knudsen f.8 aug 1882

Startet af Kurt Arne Empacher, 14 Dec 2018 - 09:41

Forrige emne - Næste emne

Kurt Arne Empacher

Hej Forum
Nikoline Knudsen /Overgaard f.8 aug !882 iBudolfi sogn Ålborg ,hendes forældre Ludvig Chr Overgaard og Anna Catharine Ingeraline Knudsen flytter til København i 1885 og der er min mormor Elisabeth Petra Charlotte f.30sep1883 med men i en Folketælling i 1890 kan jeg ikke se Nikoline hvad er der sket med hende ?
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17128412#173013,29053900
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=60411#60411,12263037
Jeg har vedhæftet det jeg har
Håber at en kan hjælpe mig
På forhånd tak
Kurt A Empacher
Hilsen
Kurt A Empacher

Birte Wienecke

Mon ikke hun er død, måske i Aalborg, familien er ikke i politiets registerblade, og ved FT 1890 står der han arbejder på Frederiksberg, så mon ikke de flytter dertil. Hvis du ikke bor så du kan komme på Frederiksberg stadsarkiv, så skriv til dem.
mvh Birte

Kurt Arne Empacher

Tak Birte
Vil se mig lidt omkring ,jeg kan sagtens komme til Frederiksberg Stadsarkiv
Mvh Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Inger Toudal

#3

FT-1890 er fra Frederiksberg kommune, Rolighedsvej 5: https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=60411#60411,12263034

- den 2 år gamle datter skulle være født i København (ca. 1887), den yngste datter 4. marts 1889 på Frederiksberg.

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Kurt Arne Empacher

Tak Inger
Den har jeg det er den jeg har vedhæftet
Men det er hvor hun forsvinder hen død ,eller bortadopteret ?
VH
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej Forum
Løfter lige denne tråd idet det ikke er lykkedes mig at finde hende hverken i Budolfi Sogn efter hendes død imellem 1882-1885 hvor familien flytter med og min mormor f.i 1883 er med men ikke Nikoline ,så har jeg søgt i de 2 sogne der kunne komme på tale er Sankt Mathæus sogn og Frederiksberg Sogn mellem 1885-1890 ,hun er ikke fundet nogen steder så spørger jeg om hun er blevet adopteret inden familien rejste til København ,så er det i Aalborg hun skal søges ,og hvordan gør man så det?
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Inger Toudal

Venlig hilsen
Inger Toudal

Kurt Arne Empacher

Hej Inger
Tak for den ,det er da også en mulighed,ja de flyttede meget rundt sikke et liv med og man ved ikke ret meget omkring det,den pige du har fundet bliver bortadopteret og gift i 1910 og hendes datter er en kendt kvinde Hedda Lundh modstandskvinde .Så på en måde gik det hende jo godt
Mvh
kurt a
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej Forum
Så mangler jeg stadig hvad og hvor Nikoline bliver af ,for jeg har nu med hjælp herindefra fundet min mormors søskende der blev bortadopteret mangler kun Nikoline
Så er der en der kan finde hende ??
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej Forum
Denne tråd er desværre ikke blevet løst endnu,men er der en der kan give mig et spor
TAK
Hilsen
Kurt A Empacher

Lis Helleberg

Hej Kurt,

Har du tjekket, om Nikoline kan være blevet efterladt hos bedsteforældre eller en af forældrenes søskende.

Jeg tror, du har skrevet forkert i indlægget mht. mors navn. Jeg læser Anna Cathrine Caroline Knudsen.

Mvh.
Lis
Area of interest: Thy, especially Vang, Thisted, Hillerslev, Hundborg

Kurt Arne Empacher

Hej Lis
Jeg har været omkring alle der kunne komme på tale som plejeforælder men der var ikke noget at hente ,og med hensyn til hendes navn er det rigtigt jeg har hendes dåb med hele navnet på
Men tak for dit input alt kan bruges,det er den sidste jeg ikke har data på udover dåben
Mvh
Kurt a
Hilsen
Kurt A Empacher

Lis Helleberg

#12
Hej Kurt,

Har du set denne stævning, hvor Anna Catharine Ingeraline Knudsen ønsker skilsmisse fra Ludvig i aug. 1893, fordi han i 1890 forlod hjemmet og på et tidspunkt også skulle være rejst til Amerika?

Det er da lidt sjovt  :D - også selv om det ikke giver noget mht. Nikolines skæbne.

http://www2.statsbiblioteket.dk/mediestream/avis/record/doms_aviser_page%3Auuid%3A4e680c2a-7e46-4ed3-83cf-02dea78cece4/query/Ludvig%20overgaard

Avisen er: Den til Forsendelse med de Kongelige Brevposter privilegerede Berlingske Politiske og Avertissementstidende (1833-1935), dato 23. aug. 1893.

Mvh.
Lis



Area of interest: Thy, especially Vang, Thisted, Hillerslev, Hundborg

Kurt Arne Empacher

Hej Lis
Ja den tråd fra mediestream har jeg fået Tak ,ja det er da lidt sjovt at få sådanne oplysninger som man ikke kendte noget til ,vi har i familien bare troet at han tog til Amerika for at finde arbejde så skilsmissen er det fint at få.Jeg har søgt meget efter Nikoline uden held ,hun havde to søstre der blev bortadopteret så det blev hun måske også?
Men Tak for dit input og hvis du støder på noget må du meget gerne sende det
Mvh og godt Nytår
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej Forum
Jeg har stadig ikke fundet noget mere om Nikoline ,er der en der ved noget eller har kendskab til hvad der er sket hende ,jeg tror ikke hun er død,hun forsvinder imellem sin fødsel i1882 og forældrenes flytning til KBH? hun må være bortadopteret lige som sine søstre senere bliver
Håber at der er en der kan løse dette for mig
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej
Prøver en gang mere om der skulle være held med at der er en der kan finde hende
Mvh
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej Forum
Løfter lige denne tråd i håb om der er en der kan finde hvad der er sket med Nikoline Knudsen/Overgård .jeg har ikke været heldig endnu og kunne godt tænke mig at vide hvad der sker med hende 3 af hendes søskende bliver bortadopteret
I håb om hjælp Tak
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej Forum
Jeg har stadig ikke fundet hvad der bliver af Nikoline Knudsen /Overgaard er der komme tnye til der ved noget eller kender til hendes skæbne
MVH
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Løfter lige tråden i håb om at der kommet nye til der har kendskab til Nikoline Knudsens skæbne
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej Forum
Løfter lige denne gamle sag da den stadig ikke er blevet løst,er der en der kan hjælpe med hvad der er sket med Nikoline er hun død ,bortadopteret eller hvad ,har nu søgt vidt og bredt uden held,så jeg ønsker hjælp i dette dygtige Forum
På forhånd tak
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Gitte Johansen

Der er en Nikoline Knudsen her, datter af ugifte Ane Knudsen, Vejgårdshuse, 14  dage gammel

nr. 15

https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=0356669#356669,7044322
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

#21
Det absolut forkerte link har jeg sat ind. Kan ikke nå at rette det, men her er det rigtige :D

Ved ikke lige, hvordan det er foregået.

https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=0356669#356669,70443228
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Kurt Arne Empacher

hej Gitte
så finder du atter noget for mig rigtig mange gang tak,det må jo være hende bare mærkeligt at min Oldemor ikke er nævnt med hele sit navn Anna Catherine Ingoraline Knudsen?
VH
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher