Har MyHeritage "strammet" skruen?

Startet af Hans Peter Christiansen, 06 Sep 2019 - 07:55

Forrige emne - Næste emne

Hans Peter Christiansen

Hej.

Jeg oplevede her til morgen, at man pludselig ikke kunne se andre DNA matches slægts træer.

Dette uanset størrelsen på træet. Mit eget træ er på under 250 personer.

MyHeritage kræver pludselig opgradering fra Basis abonnementet.

Er der andre der oplever det samme?

Dette her er også stadigvæk aktuelt.

https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,149141.0.html
Mvh HP

Anders M. Petersen

Hej Hans Peter!

Jeg har kopieret mit DNA (Family Finder) fra FTDNA til MyHeritage dengang det kunne lade sig gøre og var gratis.
Det er tydeligt at mange danskere tester hos MyHeritage nu, så der er gode matches at hente derovre.

Men hold fast hvor er jeg træt af MyHeritage pengemaskinen og alle forsøg på at få mig til at til at betale for adgang til min egen stamtavle og ikke mindst at sælge min stamtavle til andre! Der bliver også lagt benspænd for mig, men jeg er naturligvis også "gratist".

Det er af samme årsag at jeg altid anbefaler at tage testen hos FTDNA, hvor hele infrastrukturen er gratis når testen er betalt. Desværre har MyHeritage godt fat i danskerne, så jeg må indrømme at det er "der det sker" lige nu.

Bare et surt opstød  ;)
Anders
Medlem af DIS / Bruger Legacy 9.0
Mine aner: www.morup-petersen.dk/stamtavle/1.htm

Mette Lund

Hej Hans-Peter

Jeg har lige checket stikprøvevis for de fire test, jeg har uploadet fra FTDNA-test, og for alle kan jeg se slægtstræer for matchene.

Mht. det andet problem med at uploade test fra FTDNA som i dit link havde jeg for flere måneder siden forsøgt at uploade mange gange (den samme fil), og til sidst lod jeg den bare ligge. Lige pludselig for en ugestid eller to siden (tror jeg) kunne jeg se, at den ikke stod som ugyldigt sæt mere, og efter et par dage var resultaterne der.

Mvh.
Mette

P.S. Jeg er også gratist.

Hans Peter Christiansen

#3
Hej Mette.

Tak for inputs.

jeg prøvede lige her igen til morgen, og resultatet var desværre det samme.

Kunne ikke åbne andre slægtstræer end "mit eget" (min kones)

Mit uploadede DNA kits fra FTDNA på min kones MyHeritage side, står stadigvæk som ugyldigt.

Det lyder spændende at du har begge dele til at virke.

Er jeg bare uheldig - eller er der også andre der oplever det samme?

Der kommer også konstant irriterende meddelelser om at slægtstræet er ved at nå grænsen

(250 personer) og at jeg bør opgradere, selvom jeg har holdt mig helt nede på 198 personer.
Mvh HP