Et billede på min mor i et blad da hun var lille.

Startet af Johnny Rolin, 31 Dec 2018 - 19:06

Forrige emne - Næste emne

Johnny Rolin

Jeg har et udklip/billede af min afdøde mor (ca 2-3 år gammel) sammen med 4 andre børn i samme alder, fra et dansk ugeblad.
Min mor mente at billedet var taget fra et børnehjem i Gentofte, hvor hun var, da hendes mor ikke ville have hende. Børnene
sidder og kigger i en avis. På bagsiden er der en tekst/billeder om børn som har børnelammelse eller er kommet til skade.

Jeg har kontaktet et par blade om billedet for ca 10 år siden, men de ligger ikke inde med oplysningerne.

Er der nogen, som ved hvor jeg kan få flere oplysninger om billedet?

Hvis jeg prøver at skanne billed/udklip til dette forum, er det en hjælp?

Johnny Rolin


Johnny Rolin

Hej Ruth, tak for dit svar.

Min mor mener hun var på et børnehjem på Fuglegårdsvej i Gentofte.

Hvem skal give mig tilladelse at søge der?

Johnny


John Damm Sørensen


Birgitte Helmo

Hej Johnny !

Hvis du kan sætte foto af artiklen ind, kan nogen personer her, måske se hvilket blad, det drejer sig om.

På Det Kongelige bibliotek er der gemt forskellige ugeblade gennem tiden, som der kan kigges i.

     
          Bedste hilsener     Birgitte Helmo

Anette Eriksen

Hej Johnny.

Har du et årstal? Jeg har adgang til de fleste numre af Billed-Bladet fra 1938 til 1956.

Mange hilsner
Anette Eriksen

Johnny Rolin

De 2 filer fylder 800 KB og det er vist for meget? Hvordan gør jeg dem mindre?

Johnny

Anette Eriksen

Hej Johnny.

Tak for det tilsendte foto. Jeg har fundet artiklen og fotoet i BilledBladet nr. 2 fra 1943. Jeg skal nok sende det til dig på din mail.
Det fremgår dog ikke, på hvilket børnehjem, fotoet er taget, men hele artiklen handler om, at man til filmen Baby på Eventyr fra 1942 skulle finde en lille dreng. Det blev så drengen Kaj, som beskrives i artiklen.

Søger man på nettet efter Baby på Eventyr kan man finde frem til, at Kaj hedder Sørensen til efternavn og at han blev fundet på Vangede Børnehjem. Mon ikke det så også er på det børnehjem, din mor har været?

Mange hilsner
Anette Eriksen

Anette Eriksen

Hej Johnny.

Har du mon modtaget min mail?

Mange hilsner
Anette Eriksen

Johnny Rolin

Hej Anette. Jo jeg har fået din mail. Det er sjovt at læse historien bag billedet.

Min mor havde bare billedet og ingen tekst.

Johnny

John Damm Sørensen

Citat fra: Johnny Rolin [8846] Dato 02 Jan 2019 - 20:04
De 2 filer fylder 800 KB og det er vist for meget? Hvordan gør jeg dem mindre?

Johnny

Hvis du anvender gratisprogrammet IrfanView, kan vælge max filstørrelse, når du gemmer billedet.


Hilsen
John

Johnny Rolin

Her er de 2 billeder og historien som fulgte med af min mor da hun var 2 år og på børnehjemmet.
Det var Anette, som fandt det i Billed Bladet 1943.

Johnny

Johnny Rolin

Manglede billedet med min mor til venstre  af de 5 børn.

Johnny

Johnny Rolin

Hej Anette. Jeg så lidt oplysninger om filmen du hjalp mig at finde. "Artikel om anstrengelserne for at finde et lille barn til filmen i Billed-Bladet 1942 nr. 24 og Artikel "Barnestjernens privatliv" i Billed-Bladet 1943 nr. 2."

Har du mulighed for at finde Billed Bladet nr 24 fra 1942?

Johnny Rolin