Thulebasen ca. 1962

Startet af Eva Corneliussen Krakou, 10 Jan 2019 - 17:12

Forrige emne - Næste emne

Eva Corneliussen Krakou

Min far arbejdede på den amerikanske base i Thule - jeg ved ikke hvor længe, men jeg ved at han var der i 1962.

Jeg ville gerne vide mere nøjagtigt i hvilken periode han arbejdede der, og hvad hans arbejde bestod af. Spørgsmålet er hvor jeg måske kan finde oplysningerne, eller rettere, hvem skal jeg kontakte? Det amerikanske flyvevåben er jo nærliggende, men hvordan griber man det an?

Jeg er kan ikke forestille mig at han arbejdede med noget hemmeligt   ;D


Vh. Eva
Venlig hilsen
Eva

Inge Olesen

Du har nok allerede kigget på denne side:

http://www.thuleforum.dk/jorgen_nielsen/


mvh Inge
Venlig hilsen
Inge Olesen

Aase Madsen

Tak for en dejlig og spændende historie om at arbejde på Grønland.
Jeg selv har arbejdet på Disko-øen i 2 år, men langt senere 1994-96, og fløjet meget i helikopter samt "fastvingefly" Dach 7, i forbindelse med mit arbejde som afdelingssygeplerske i Qeqertarsuaq = Godhavn. Jeg har derfor passeret Kangerlussuaq = Søndre Strømfjor på min vej til Nuk, adskillige gange.
Venlig hilsen.
Aase Madsen

Eva Corneliussen Krakou

Nej, jeg var ikke stødt på den side! Jeg har allerede skrevet til forfatteren, så håber jeg bare at høre fra ham :)

Min far var i hvert fald deroppe i den periode. Han var der, da mine forældre lærte hinanden at kende som pennevenner, og de blev gift i efteråret 1962 i Danmark. Jeg har et maleri, min morfar har malet efter et foto, min far havde taget i Grønland, og maleriet er dateret 1961. Men hvornår han så tog derop... om det ved jeg kun, at det må være efter 1954, for jeg har et togkort fra det år (det ved jeg fordi der ligger en fransk lotteriseddel i kortet, og den er fra '54.

Så det passer alt i alt rigtig fint med den periode, Jørgen Nielsen skriver om på sin side.

Tak for hjælpen og tak for den lille anekdote :)
Venlig hilsen
Eva

grethe jensen

har du set efter, om der er noget, du kan bruge her? http://www.tidsskriftetgronland.dk/
mvh gj