Jørgen Hansens begravelse? Stokkemarke Sogn, 1750.

Startet af Michael Rosenkrands, 20 Jan 2019 - 12:50

Forrige emne - Næste emne

Michael Rosenkrands

Hej med jer.

Jeg er usikker på, om der står Jørgen Hansen ved begravelsen øverst på højre side: https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=156854#156854,26297215


Jeg er faldet over et register over skifter i Christianssædes vestre distrikt 1741-1771. Her er det angivet, at Jørgen Hansen Bonkes skifte blev skrevet i 1753. Selve skiftet er ikke online, så jeg skal til KBH for at se detaljerne. Men umiddelbart tror jeg på rigtigheden af registret. Det er endvidere i registret angivet, at han er fra Skovhuse. Derfor leder jeg efter hans begravelse i Stokkemarke Sogn, hvor Skovhuse ligger. Den eneste begravelse i KB, som kunne ligne en Jørgen Hansen (Bonke) er ovenstående..... ellers også har jeg overset noget i hvert fald, hvilket jo ikke kan udelukkes  ;)

Hvad mener I? Står der Jørgen Hansen?

På forhånd tak for hjælpen.

MVH

Michael

Ole Westermann

Der står Jørgen Larsen i Tmark Gl. 76 Aar - og er i 1750.

mvh Ole

Michael Rosenkrands

Tak for afklaring, Ole. Så må jeg videre med lederiet.  ;)

Michael Rosenkrands

Hmmm.... jeg tør næsten ikke spørge ...  ;)

Men jeg fandt et gammelt kort, hvoraf det fremgår, at der ligger/lå en Skovhuse i Vesterborg Sogn også. Så jeg er nu løbet den igennem også.
Og jeg skal sige, at jeg har svært ved at læse det hele, men jeg tror måske, at jeg har fundet Jørgen Hansen Bonke begravelse... prøv lige at kigge på højre side - sidste SEP (Lidt over Marthe Kirstine): https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=158642#158642,26652288

Jeg synes at kunne læse:
..... Birthe Jørgensdatters spæde (??) barn
af Sxxxxxx og Jørgen Bonke af Schouh-


Hvad mener I? Står der Jørgen Bonke?

På forhånd tak for hjæpen

MVH

Michael

Ole Westermann

#4
Du er altid velkommen til at spørge -

Noch samme dag (Sønd. Septuages.) jordet Bertel Jørgensens Spæde Barn
af Smh og Jørgen Bonke af Schouh -

Præsten ynder forkortelser - Smh (Småhuse) - Schouh (Skovhuse)

mvh Ole

Michael Rosenkrands

Bingo - mange tak, Ole. Det er altid rart at få noget bekræftet - jeg kommer jo galt i byen en gang i mellem.

Fortsat god søndag.

MVH

Michael