Ane Kirstine Hansdatter ca 1755-1834 Strandby Aalborg a 1786

Startet af Niels Ole Rask, 08 Feb 2019 - 15:51

Forrige emne - Næste emne

Niels Ole Rask



      Jeg søger Ane Kirstine Hansdatters fødsel og forældre.
     
      Hun ses på Gunderupgaard Strandby, Gislum h Aalborg a  1786
      Hun ses da trolovet 9/5 1786 til Hans Pedersen, ladefoged på Gunderupgaard, se tråd m ham
      Forlovere Peder Hansen, Selde Hans fader og Søren Gleerup Stistrup mølle.
      Vielsen 1/6 1786 i Strandby.
   
      Ft 1787 viser dem på Gunderupgaard
     
      Jeg har kun fundet et barn Anne Margrethe Hansdatter  18/4 1788 på Gunderupgaard.
      Faddere giver ikke noget spor om moderens ophav.

      Som nævnt tidligere forsvinder de, datteren ses  på Gunderupgaard som pige 1801.

      Ane Kirstine ses først igen hos datteren ved ft 1834 i Havbro Aars h Aalborg amt, hvor hun døde samme år d 2/8, 79 år.

      Det er ikke meget at gå efter, men forsøger alligevel
      Niels Ole

Niels Ole Rask


    Ane Kirstine Hansdatter ses som gudmor til barn af Jens Sørensen og Else Andersdatter, 24 trin 1790
    Hun nævnes som Hans Ladefogeds kone, Gunderupgaard

     Jens Sørensen nævnes som gårdmand i Strandbygårde, men jeg ser ikke nogen familiemæssig forbindelse.

     Som nævnt fandt jeg kun et barn af Hans Pedersen og Ane Kirstine.

     Men der må være et mere for Hans Pedersens kone ses introduceret 25 trin 1786, men ingen dåb eller dødsindførsel, og ingen børn ved
    ft  1787, måske har barnet været dødfødt, og man ikke har taget det med i kirkebogen.

    Ganske vist ikke nærmere på mysteriet, hvor er hun født, og hvad blev de af, dog nu efter 1790

    Niels Ole     

Niels Ole Rask



     Ane Kirstines mulige forældre, se tråd m hendes ægtefælle Hans Pedersen på Gunderupgaard 1788.

     Men hvor hun er fra ca 1790 til hun i ft 1834 dukker op hos sin datter i Havbro, ved jeg stadig ikke.

    Niels Ole