Hjælp til at finde dødsfald i København 1956 og efter 1970

Startet af Katharina Louise Janhøj Jensen, 11 Feb 2019 - 21:00

Forrige emne - Næste emne

Katharina Louise Janhøj Jensen

Hurra for at starte forfra i slægtstræet.

Jeg synes at jeg havde min fars morforældre på plads. Det mente jeg nok også at jeg havde, da jeg forlod dem i slægtsforskningen for 7 år siden. Siden da har jeg lært en masse. Både af tålmodige mennesker og af alle de fejl jeg har begået.

Nu ville jeg lave et fint slægtstræ til at hænge op, med de nærmeste aner, og hold så op, jeg blev overrasket over hvor dårlige kilder jeg havde, og over hvor meget jeg reelt mangler at finde ud af.

Meget er det lykkedes mig at få på plads, men disse to driller mig helt vildt.
Det drejer sig om:

1. Alfred Lorents Pedersen f. 9. maj 1886 Skt. Matthæus sogn, Københavns amt. Sidste oplysning jeg med sikkerhed har, er fra FT 1930, hvor jeg finder ham her: Teglværksgade 16, 1 Kbh.
Ud over det, har jeg af hans barnebarn fået fortalt at hun mente at han døde omkring 1953 af prostatakræft.

2. Jørgine Louise Pedersen (født Andersen). f. 19. okt. 1888 Frederiksberg, Kbh.
Hun blev altid kaldt Louise da hun ikke kunne lide navnet Jørgine.
Sidste oplysning jeg har med sikkerhed er fra datteren Annys dødsannonce i politikken, hvor der står at Anny er død d. 8 april 1970, samt disse ord: Vores kære hustru, mor, svigermor og DATTER. Da Alfred er død omkring 1953, må det jo være Louise der stadig er i live.

Der er ikke mere familie jeg kan spørge ind hos. Jeg har kigget på DIS-Gravsten, familysearch, og hvad jeg ellers kan finde på af ting og sager. De oplysninger der ligger på myheritage, stammer fra mit eget træ, så der er heller ikke hjælp at hente.

Er der mon nogen der kan trylle, og hjælpe mig med at finde disse tos døddatoer?
På forhånd tak for enhver oplysning/hjælp der måtte være.

Egon Hansen

Hvis Louie levede i 1970 må hun stå i CPR registret så kqn du mod betaling fåhendes dødsdag eller sidste adresse på folkeregistret.
mvh Egon

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Katharina Louise Janhøj Jensen

Egon Hansen. Tak for oplysningen. Det bliver den sidste udvej, for nu er jeg syg efter at få hendes dødsdato at vide. Men det er rart at have det kort i baghånden, hvis alt andet svigter ;D.
Gitte Johansen. Det er synd at du ikke kan grine af min vilde dans af glæde. Af hjertet tak. Må jeg spørge hvordan du fandt ham? Jeg kan jo se at min faster skød 11 år forkert. Dødsårsagen stemte så.

Gitte Johansen

Regnede med det var ham, jeg havde fundet i Mediestream, fandt dem i 1940 i Teglværksgade. Kiggede i sognet Aldersro som gaden hører under og var heldig at finde ham.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Katharina Louise Janhøj Jensen

Tusind tak endnu engang. Mediestream havde jeg slet ikke haft inde over mine overvejelser, da jeg mente at det var alt for nyt.

Katharina Louise Janhøj Jensen

Jeg har fundet begges dødsdato nu. Tak for jeres input. Kraks vejviser har vist sig også at være et godt bud på at finde ud af hvor folk hører til, og hvornår de forsvinder fra en adresse. Min oldemors dødsdato, var de så søde at hjælpe med på Aldersro kirkekontor.
Tak igen.
Katharina Jensen