hvordan søger jeg i udlandet

Startet af Finn Hartvig Frederiksen, 12 Feb 2019 - 14:50

Forrige emne - Næste emne

Finn Hartvig Frederiksen

Hvor og hvordan søger jeg på en dansk statsborger, der immigrere til USA omkr. 1895 - 1920 .
Jeg har kun hans navn, fødselsdato og fødestedet - kan det lade sig gøre ??


Finn Hartvig Frederiksen

tak - jeg prøver (jeg er nybegynder i immigration )

Anne Marie Holck

Og da du er medlem af DS, kan du få lavet opslag i Ancestry https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,81587.1350.html

Du skal blot klikke på Svar-knappen og skrive de oplysninger, du har om den person, du leder efter.

Finn Hartvig Frederiksen

jeg prøvede i familyseach og nok med lidt held fandt jeg Registration Card med Karl Ludvig Kristian Jensen f. 13 juli 1878 Geldsted - indvandrede 1917-18 Putnam contry, Ohio, USA -
Navnet er stavet lidt anderledes, nok pga af sprogvanskeligheder ( Carl Ludry Klesaden Jensen)
alle data passer på ham, også hans nærmeste kontaktperson, hans søster Anna Jensen, (Gelsde) Geldsted, st. Fyn DK.

hvordan kan jeg så finde ham igen - hvor blev han af ?? - fik han familie ?? osv.
VH Finn

Finn Hartvig Frederiksen

Citat fra: Finn Hartvig Frederiksen [11437] Dato 13 Feb 2019 - 10:03
jeg prøvede i familyseach og nok med lidt held fandt jeg Registration Card med Karl Ludvig Kristian Jensen f. 13 juli 1878 Geldsted - indvandrede 1917-18 Putnam contry, Ohio, USA -
Navnet er stavet lidt anderledes, nok pga af sprogvanskeligheder ( Carl Ludry Klesaden Jensen)
alle data passer på ham, også hans nærmeste kontaktperson, hans søster Anna Jensen, (Gelsde) Geldsted, st. Fyn DK.

Jeg leder i FamilySeach, men ... nybegynder

hvordan kan jeg så finde ham igen - hvor blev han af ?? - fik han familie ?? - død ?? osv.
VH Finn

Aase Madsen

https://www.familysearch.org/tree/find/name

Du kan oprette hans navn her, med oplysninger om forældre og søskende, samt evt. foto.

Det er en side ALLE kan gå ind på, søge og rette i andres oplysninger hvis de er forkerte.
Du skal først logge ind, men det hele er gratis.

På den måde kan evt. familie i USA finde dine oplysninger og bygge videre på dem.

Den person der bygger videre på oplysningerne, kommer til at stå ude til hø., ligesom du gør ved oprettelsen.
Venlig hilsen.
Aase Madsen