Dinslægt program

Startet af Anette Holtzendorff Lange, 20 Feb 2019 - 15:53

Forrige emne - Næste emne

Anette Holtzendorff Lange

Hej
ER LØST sådan da, hvis man ved hvem de blev gift med senere kan man vælge denne person.
Er der nogen som bruger programmet din slægt?
Råd søges
Forældre der ikke har været gift, der var jo en del uægte børn.
Når jeg tilfører mor/far kommer de automatisk til at stå som partner og når jeg vil oprette den ene som gift med en anden så kommer automatisk navnet på barnets forældre...
Kan det undgås

vh Anette

Lars Erik Bryld

Kender ikke DinSlægt. Har kun fundet en online-database, som man kan donere sin forskning til, men hvorfor skulle man dog det?

Hvis du gerne vil arbejde online og dele alt, hvad du finder med andre, vil jeg foreslå Familysearch i stedet.

De fleste slægtsforskningsprogrammer til lokalt brug, jeg har prøvet har overhovedet ikke noget problem med at forældre til et barn ikke nødvendigvis er gift med hinanden. Det ville da også være ret dumt at stille det som krav. Det ville støde sig på virkeligheden.

Elisabeth Nielsen

Hejsa

er det Din slægt.dk du bruger

Mvh Elisabeth

Anette Holtzendorff Lange

Hej Elisabeth

Ja det er dinslægt.dk

vh
Anette

Elisabeth Nielsen

Hej Anette

Ved om jeg helt forstår dit problem,

men hvis du har et barn født udenfor ægteskab, og du har faderens navn, så tilføjer du ham som partner, derefter tilføjer du barnet,
hvis moderen gifter sig med en anden senere  tilføjer en ny partner, hvis de får børn kan du når du tilføjer barnet ovenover se hvem der skal stå som fader.
jeg har brugt programmet i flere år og er meget glad for det.

skriv igen hvis jeg har misforstået dit problem.

Mvh Elisabeth

Elisabeth Nielsen

Hej igen

hvis du ikke har noget navn på faderen til barnet, skriver du når du tilføjer faderen ukendt.

Mvh Elisabeth

Anette Holtzendorff Lange

Mange tak for hjælpen Elisabeth