Sognepræst Christen Alfred Brøndum - hvor og hvornår død ?

Startet af Karen Elise Jensen, 28 Apr 2011 - 07:07

Forrige emne - Næste emne

Karen Elise Jensen

Jeg søger oplysning om hvor og hvornår Christen Alfred Brøndum er død og begravet.

Christen Alfred Brøndum er født 08-04-1855 i Bjerne Sogn, Horne Herred. Han blev gift med Anna Christine Caroline Møller den 5. juli 1883 i Roskilde Domkirke.

Han var i en periode præst i Nebsager Sogn, men kom senere til Fødstrup Sogn, Vindinge Herred.
Jeg kan se i Kirkebogen 1892-1942 for Flødsturp -  oplslag 491/492, at Brøndums navn første gang er registreret 28-02-1905 og sidste gang 01-06-1920.

Hans kone Anna Christine er død den 8. maj 1919, kan jeg se på et billede fra Flødstrup kirkegaard. Jeg kan ikke se et billede af gravsten for Christen Alfred Brøndum,

Kirkebogen for Flødstrup 1892-1942 indeholder ikke oplysninger om døde efter 1916. 
Med venlig hilsen
Karen Elise Jensen

Thestrup-Bjørn

Prøv "Paul Nedergaard: Dansk Præste og Sognehistorie 1849-1949, bind I - X"

Jeg mener, der i bind X er navneregister.


Værket kan lånes via dit bibliotek - det kunne det i hvert fald tidligere.
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Thestrup-Bjørn

Ærgerligt, men mest for dig, at du ikke har set mit forrige indlæg endnu.
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Karen Elise Jensen

Tak for dine oplysninger, som Jeg har læst. Jeg har søndag via mail til bilioteket søgt at bestille bind 3 - Fyns Stift hjem. Bilioteket har igår oplyst følgende: Materialet er reserveret til dig hos Statsbiblioteket, hvor du står i kø som nr. ?. Du vil få yderligere besked, når vi får
materialet hjem. Nu venter jeg spændt på om jeg kan finde noget materiale i den bog.
Med venlig hilsen Karen Elise Jensen


Leif Thor Olsen

Hej.

Jeg havde noteret mig dit spørgsmål, men nåede først på biblioteket i dag lige før lukketid.

Christen Brøndum døde 5. Juli 1922. Han havde et kort otium, for han blev afskediget 8. april 1921.

Jeg kommer nok til Landsarkivet i Odense i løbet en månedstid, så vil jeg finde begravelsen i Flødstrup kirkebog.

Har du ellers alle oplysninger om ham?

Mvh. Leif

Karen Elise Jensen

Hej Leif

Mange tak for oplysningerne. Jeg vil meget gerne have oplysningerne fra kirkebogen i Flødstrup, når du kommer til landsarkivet i Odense. Hvis det er muligt, vil jeg gerne have kirkebogens oplysninger om død og begravelse for både Christen Alfred Brønlund og hans kone Anne Christine Caroline , f. Møller, som ifølge billede af gravstenen er død 08-05-1919. På forhånd tak.
Jeg har fundet hans fødsel, konfirmation og vielse.
Mvh
Karen Elise Jensen

Leif Thor Olsen

Hej Karen Elise.

Du får alle oplysningerne.

Mvh. Leif

Leif Thor Olsen

Hej Karen.

Jeg kan desværre ikke give dig de ønskede oplysninger, kirkebøgerne er ikke længere umiddelbart tilgængelige, de kan kun lånes via daisy.

Mvh. Leif

Karen Elise Jensen

Hej Leif
Det var ægerligt - men du skal have mange tak, fordi du ville hjælpe.
Det her er nok uden for hvad dette forum må bruges til - men hvor og hvordan finder og bruger man daisy?
mvh
Karen Elise

Regelsen

Hej Karen

Christen Alfred Brøndum, * 08.04.1855 i Millinge ved Faaborg. Dim. fra Skaarup Sem. 1875
(M. duelig), Husl. i Bramminge, L. v. Pigeborgerskolen i Odense, Student 77, Cand. theol 83
(h), 83-84 Kapell. i Dannemare-Tillitze, 16.05.84 Kapell. & Seminariel. Skaarup, 92 Spr. i
Nebsager-Bjerge v. Horsens. (Skaarup Seminarium 1803-1903).

Kirkelig Aarbog 1923: Sp. Flødstrup-U. 04, afsk. 21.
Venlig hilsen
regelsen