Sygejournal på min biologiske far

Startet af Connie Villingshøj, 31 Maj 2011 - 08:17

Forrige emne - Næste emne

Connie Villingshøj

Er det muligt at jeg kan få udleveret min biologiske fars sygejournal ?
Han døde på Hillerød Sygehus d. 5 nov. 1967

mvh Niels Peter

marianne damgaard

Hej
Jeg har haft held med at få sygejournaler på afdøde slægtninge her på det lokale hospital.
mvh Marianne

Connie Villingshøj

Hej!

Okay  :) Men tror du også at man kan få det, når jeg er bortadopteret og først for nygelig har fundet ud af hvad han hed + død og begravelsesdag ???

Mvh Niels Peter

marianne damgaard

Hej igen.
Jeg vd det ikke med sikkerhed.Du kan prøve at henvende dig til hospitalet, og helst med dato for fødsel og død, samt oplysninger på dig selv.
MVH Marianne
Dine søskende er de også dopteret bort?

Ann Seiffert

Hej Connie

Jeg fik hele min fars journal udleveret på Århus kommunehospital hvor en overlæge afsatte tid til at gennemgå den med mig og forklare alle de termer de nu bruger.

jeg ringede blot til sygehuset og fortalte at min far som jeg ikke havde kendt, var død der (jeg havde dødsdag osv. ) og så skulle jeg bare komme på en given dato og identificerer mig.

Håber det lykkes for dig :-)

Ann
Ann Seiffert

Connie Villingshøj

Hej Ann

Tak for oplysningen - det vil vi prøve....:-)

Mvh Connie / Niels Peter

Rasmus Dahl-Sørensen


Connie Villingshøj

Hej Rasmus

Jeg kunne desværre ikke komme ind på den weebsite - det findes ikke længere - men ellers tak for oplysningen.

Mvh Niels Peter & Connie

Ruby

Hej -

Jeg tror, at du kan søge disse via Statens Arkiver:
http://www.sa.dk/content/dk/brug_arkivet/det_ma_du_se_i_statens_arkivers_samlinger/adgangsfrister_for_udvalgte_arkivalier?OpenChild=386#Child386

Her står bl.a.:
"Sager fra børnehjem og sygehuse
Stambøger, klientsager, journaler m.m. indeholder oplysninger om rent private forhold og er omfattet af en tilgængelighedsfrist på 75 år."

Denne kan du så søge om dispensation fra. Du henter ans.skema her, udfylder det og indsender det til rette arkiv:
http://www.sa.dk/content/dk/brug_arkivet/det_ma_du_se_i_statens_arkivers_samlinger/ansogningsskema_om_adgang_til_arkivalier

Venligst
Helle