Den Fransk Reformerte Kirke i København

Startet af Kaja Voldbæk, 10 Mar 2019 - 08:52

Forrige emne - Næste emne

Kaja Voldbæk

For nogle år siden fandt jeg data fra denne kirkebog, og da jeg gerne ville stadfæste en dato fra 1789 fandt jeg ud af et jeg ikke kunne komme længere end til 1727. Jeg undrer mig over grunden?
Så vidt jeg kan huske var det forhen en afskrevet tekst i Dis-Danmark, men jeg kan heller ikke finde den. Mon der er nogen som kan hjælpe mig, vil jeg være meget taknemmelig.
Det drejer sig om Abraham Claude Le Maire som døde i 1789 som 106-årig. Det lyder lidt ekstremt, synes jeg, derfor forespøgelsen.
På forhånd tak - hilsen, Kaja

Peter Kristiansen

M.v.h. Peter Kristiansen


John Nielsen

Hej Kaje

Er det den tekst du tænker på, Maire er nævnt de 2 steder:
STAMTAVLER SLÆGTER I DEN FRANSK-REFORMERTE COLONI OG MENIGHED
3) Judith, gift 25.09.1727 m. Abraham Claude Maire (Stamfaderen til Slægten le Maire i Kbhvn.).
Abraham Claude Maire og Marie Soyaux, ægtev. 28.02.1730, Datter af Cantor Joseph Soyaux.

Hilsen John Nielsen

Kaja Voldbæk

Tak for svarene med hensyn til den Fransk-Reformerte Kirke i København.
Desværre ser det ud til at jeg ikke kan komme videre med årstallet 1789, først og fremmest fordi der kun er data til 1727 på nettet i øjeblikket, og jeg er ikke i stand til at tage til Rigsarkivet (bor i Oregon). På et tidspunkt kunne jeg læse om Christopher Meyers død i 1809. ET medlem af Dis-Danmark havde scannet eller kopieret dele af kirkebogen op til 1826, men jeg kan ikke finde denne kilde nu.Jeg vil tjekke slægttavlen igen. Jeg har oplysningerne om Abraham Meyers/Le Maires ægteskaber med Judith Le Blond and Maria Soyaux, som dør i 1744. Abraham Meyer gifter sig derefter med Anne Elisabeth Dehm.
Mange tak for svar og henvisninger - jeg vil fortsætte med eftersøgningen. Det undrer mig bare om jeg er helt galt i byen med Abraham's død som 106-årig. Mange tak, og hilsen, Kaja

Inge Busck Andersen


Prøv her i den store database over huguenotter og fransk reformerte i Danmark 😀

Venligst Inge

http://www.koudal.eu/slaegt/

Kaja Voldbæk

Tusind tak, Inge  det var en guldgrubbe. Med de nye data kan jeg selvfølgelig ikke tjekke selve kirkebogen endnu, men det giver mere fornuft at Abraham Le Maire er 84, og ikke 106 år gammel ved sin død i 1789.Mange hilsener, Kaja