Vestre Kirkegård, Søndre kapel

Startet af Stina Kirkegaard Hansen, 31 Maj 2011 - 16:31

Forrige emne - Næste emne

Stina Kirkegaard Hansen

Hvis en person er begravet fra Søndre Kapel, Vestre Kirkegård i København, hvilken kirkebog kan jeg så finde ham i?
På forhånd tak!
Stina

Kirsten Langsted

Hej

Du kan prøve Krist kirken eller Sct. Mathæus kirke

Venlig hilsen Kirsten L.

Stina Kirkegaard Hansen


Hans Poulsen



Hej Stina

Følg Kirstens råd - jev ville muligvis være kommet til samme vejledning.

Lad os sige, at en person, hvis forældre blev begravet i et familiegravsted på Vestre Kirkegaard i 1954, dør i Herlev, Hillerød eller Helsinge, og som har udtrykt ønske om at blive begravet i familiegravstedet, vil vedkommendes død vel stå i kirkebogen ét af de tre steder - måske med en anmærkning om, at urnenedsættelsen eller jordfæstelsen finder sted på Vestre Kirkegaard, Søndre Kapel.

Jeg fristes til at sætte spøgsmålstegn efter mit eget indlæg og hører gerne, om det er hen i skoven.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Anne Mortensen

Mener ikke de københavnske kirkegårde er knyttet til bestemte sogne, men er for alle.

Læs f.eks.:

http://www.kk.dk/Borger/ByOgTrafik/GroenneOmraader/Kirkegaarde/bispebjergkirkegaard.aspx
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Jørgen Sørensen

Min fars forældre døde begge i Horsens, hvor de havde boer gennem mange år, de blev begge begravet på Sct. Jørgensbjerg kirkegård i Roskilde, hvor de havde et familiegravsted.
Venligst Jørgen - 2300

Stina Kirkegaard Hansen

OK, jeg frygtede lidt, at dette ville være konklusionen. Jeg har ikke haft held med kirkebøgerne for Krist og Matthæus.Tak til alle for input!
V.h.
Stina

Hans Poulsen



Hej Stina

Ikke giv op.

Kom med navn, dato for dødsfald, seneste kendte bopæl etc.

Måke er der nogen her i DIS-grupperne, der da ser en mulighed - fx i form af en dødsannonce eller nekrolog  i en avis.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Karsten Jacobsen

Nu ved jeg jo ikke, hvor vi er i tid. Men har du prøvet at spørge kirkegården? Det kan være, den har oplysningerne om sognet? Begravelsesprotokollerne i Københavns Stadsarkiv oplyser normalt også sognet.

MVH
Karsten

Jørgen Sørensen

Stina, nu er der ingen årstal på, og det er ikke Vestre kirkegård, men alligevel sender jeg dette om min tante. Fundet på SA

"Død under ophold / besøg hos sin søster Ingeborg Jønsson.
Kiste begravet i fællesgrav fra Sundby kirkegårds kapel. Den 29-01-1982 Kl. 12 Præst Leif Rasmussen Bedemand Grønbech Nielsen
Journal nr 674. Døde kvinder 1982 -Stadsarkivet?."

Hun havde folkeregisteradresse i Horsens.
Venligst Jørgen - 2300

Stina Kirkegaard Hansen

#10
Hvor er I hjæpsomme!  :)
Min tipoldefar dør i Ølstykke, så hans død skal jo så nok findes der. Men desværre er den aktuelle kirkebog ikke tilgængelig.
Tidligere boede han i Valby. Se tidligere tråd: http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,10286.0.html
Jeg vedhæfter opslag fra Begravelsesprotokollen (han dør i 1939).
Mange hilsner
Stina

[vedhæfting slettet af admin]

Anne Mortensen

Hans bopæl er Ølstykke.
For at være i Begravelsesprotokollen må han være død i København og/eller begravet i København.

Som jeg læser Begravelsesprotokollen er hans dødsted ikke noteret.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Anne Mortensen

Se denne begravelsesannonce - hedder han også Højme.
http://www.e-pages.dk/politiken/36556/
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Stina Kirkegaard Hansen

Nej....men han er født i Højme, så det er helt sikkert ham 
:) :) :)
Stina