Hjælp til bestilling i Dayisy- skifteretten

Startet af Bodil Gandsager, 14 Mar 2019 - 12:24

Forrige emne - Næste emne

Bodil Gandsager

Jens Peter Jensen, Oure, Eskildstrup dør 31/1 1961. Det bliver meldt til skifteretten i Nykøbing F. 1/2 1961 (og til Nykøbing F. 9/2 1961) Står i kirkebogen.
Hans kone Mette Marie født Rasmussen dør på alderdomshjemmet i Gunslev 24/2 1964. Det bliver meldt til skifteretten i Stubbekøbing 25/2 1964 (og til Gundslev 28/2 1964).
Jeg er interesseret i at få at vide, hvor deres søn Aage Christian Jensen bor på disse tidspunkter, derfor vil jeg gerne finde skifteretssagerne.
Aages sidst kendte adresse er efter 1941, men jeg ved ikke hvornår - Kastelsvej 5. 1. th. i Kbh.

Jeg synes, det er ret indviklet at finde ud af, hvad jeg skal bestille i Daisy og vil gerne slippe for en forgæves tur til Rigsarkivet.
Jeg håber nogen vil hjælpe.

John Damm Sørensen

Hej,

Det må være Retten i Nykøbing Falster.
https://www.sa.dk/daisy/arkivskabers_arkivserier?a=nyk%C3%B8bing&b=&c=&d=1&e=2019&f=&g=&h=&ngid=7873140&ngnid=7873151&heid=&henid=&epid=&faid=&meid=&m2rid=&side=&sort=&dir=&gsc=&int=&ep=&es=&ed=

I følge Daisy er Stubbekøbing bitingsted til Retten i Falster, så jeg går ud fra, at begge skifter skal findes under Retten i Nykøbing Falster.
Vær dog opmærksom på 75 års-reglen, hvorefter alle nulevende efterkommere skal give tilladelse til at se skiftet.

Du kan skaffe sønnens adresse via folkeregisteret. Hvis han levede efter 1968, og du kender hans fødselsdag, kan du få hans sidste adresse på borger.dk. Hvis forældrene boede i eget hus, kan du nogle gange være heldig at finde en skifteretsattest på tinglysning.dk med arvingernes navne og adresser.

Hilsen
John