Kirkebøger Flensborg

Startet af Folker Svane, 14 Mar 2019 - 14:01

Forrige emne - Næste emne

Folker Svane

Jeg er ved at samle oplysninger om en bror til min farmor. Han hedder Lauritz Hansen, født 13. april 1886 i Kobberholm, Adsbøl kirkesogn.
Han blev gift med Bertha Maria Køpke som vist var fra Snogbæk/Sottrup, hendes far var bødker. Jeg vil gerne vide hvor og hvornår de blev gift. Da jeg fandt fødslen og dåben for hans ældste søn, Jens Frithjof Hansen i kirkebogen for Adsbøl (f. 14. juni 1920 – 1882 – 1922 FVD opslag 302) stod der, at forældrene var gift i Johannes Kirke i Flensborg, men ikke hvornår. Han var tysk marinesoldat under Første Verdenskrig, og var i Tysk Østafrika, hvor man kæmpede mod englænderne.
Det er måske muligt, at han er blevet gift inden han drog i krigen.
Mit spørgsmål er så om man kan se kirkebogen for Skt. Johannes Kirke i Flensborg på nettet, eller om man skal til Flensborg for at finde oplysninger.
Jeg har fra vores lokale slægtsforskningsforening fået et tip om, at Cay-Erik Geipel måske kunne hjælpe.
Venlig hilsen
Folker Svane
mail@folkersvane.dk

Christian Konstmann Autzen

Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Cay-Erik Geipel

Her er vielsen i Skt. Johannis sogn den 17.8.1914 (kilde Archion)
Den civile vielsesattest (det er kun den som har juridisk gyldighed, kirkelige handlinger efter 1876 har kun spirituel karakter og er civilretslig ikke gyldige i Tyskland) har nummer 349/1914 og du kan få den af Stadtarchiv Flensburg mod betaling af ca. 13 €
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de