Efterlevende til familie i Berlin.

Startet af Theis Kongeskov Jensen, 14 Mar 2019 - 16:20

Forrige emne - Næste emne

Theis Kongeskov Jensen

Hej.
Jeg leder efter efterkommere til en familie fra Danzig/Gdansk, der flyttede til Vest-Berlin, formentlig lige omkring 2. verdenskrig. Familiens slægtsnavn er Karowski og jeg ved de boede i Mausegasse 6, Danzig/Gdansk i perioden 1915 - 1938, muligvis også længere.


Det drejer sig om Albert Alexander Karowski og hustru Amalie Erstine Pikull. De havde angiveligt 5 børn, hvoraf jeg kun kender til 3 piger:

Erika-Elisabeth Karowski. Hende ved jeg intet om overhovedet.
Charlotte Karowski. Hun blev gift Dickhausen og boede i 1952, Berlin - Schöneberg, Gleditschstrasse 80, Tyskland.
Edith Erna Karowski. Hun kom til Danmark, hvor hun blev gift i 1938 og døede i 1974.

Forældrene, Albert og Amalie, boede i 1952 hos datteren Charlotte i Berlin.


Jeg vil være taknemlig for alle oplysninger om Albert, Amalie, Erika-Elisabeth og Charlotte.

Håber nogen kan hjælpe.

Mvh Theis
Venlig hilsen
Theis Kongeskov Jensen
kongeskov@gmail.com

Cay-Erik Geipel

#1
Fandt to sønner født i Danzig, Paul Erich og Fritz. Sender attesterne direkt, de fylder for meget her.

Nå, så lige din mail er skjult. Så er du nødt til at maile mig hvis du vil have attesterne.
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Cay-Erik Geipel

Disse Karowski fandt jeg i telefonbogen i Berlin. Muligvis efterkommere:

Karowski Michael
Ithweg 6, 14163 Berlin, Zehlendorf
Tel. 030 8 13 74 34

Karowski P.
Rönnestr. 10, 14057 Berlin, Charlottenburg
Tel. 030 3 23 71 78
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Theis Kongeskov Jensen

Hej Cay-Erik.
Super at du gider hjælpe.
Det med skjult mailadresse forstår jeg ikke og jeg kan ikke finde et sted, hvor det kan ændres.

Mvh Theis
kongeskov@gmail.com
Venlig hilsen
Theis Kongeskov Jensen
kongeskov@gmail.com

Gitte Johansen


Derfor

https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,146978.0.html

Men Cay-Erik har ikke lige kigget i bunden ved dit navn ;)

Vi er jo så vant til, at adresserne står andre steder.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Theis Kongeskov Jensen

Venlig hilsen
Theis Kongeskov Jensen
kongeskov@gmail.com

Cay-Erik Geipel

Nu så jeg, at din mail er helt forneden i dit indlæg. Jeg plejer at klikke på navnet for at få adressen og der var den gemt hos slægt og data.
Nu er dokumenterne sendt.
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Cay-Erik Geipel

Glemte at nævne, at det bliver svært at finde efterlevende. Der er databeskyttelse på personoplysninger (attester) for fødsler 110, vielser 80 og dødsfald 30 år. Først når disse frister er forbi er attester (også kirkebøger) offentlig tilgængelige. Indenfor fristerne kan kun direkte efterkommere få adgang.
Det kan virke uforståeligt, men det har historiske grunde (forfølgesen af jøder).
Så en mulig løsning er at finde levende personer fks. i telefonbøger og simpelthen spørge dem ad. Det har jeg gjort flere gange og førte til resultater. dog bliver det svært med massenavne som fks. Petersen eller Hansen.
Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de

Theis Kongeskov Jensen

Fantastisk.............1000 tak.

Ak ja, de pokkers tilgængelighedsregler  :(

Men navnene fra telefonbogen giver da nogle muligheder.
Venlig hilsen
Theis Kongeskov Jensen
kongeskov@gmail.com

Cay-Erik Geipel

Venlig hilsen
Cay-Erik Geipel
geipel49@online.de