Søger børn af Nis Bossen Christensen/Ane Maria Hansen gift 18.5. 1894 i Spandet

Startet af Vagn Hansen, 16 Mar 2019 - 16:05

Forrige emne - Næste emne

Vagn Hansen

Hej.

P.t. hjælper jeg en bekendt i Bremen, Tyskland med at få styr på hans aner og har lidt problemer med at finde "tante Didde".

Hans bedsteforældre var ægteparret Nis Bossen Christensen og Ane Maria Hansen blev gift den 18.5. 1894 i Spandet Kirke, Tønder Amt og de fik 8-9 børn, hvoraf jeg har fundet de 8.

Familien mener, der var 9 børn og det manglende barn skulle være "tante Didde". - Formentlig døbt Edith Christensen efter 1912, da de får deres første barn allerede i 1894 (samme år som de blev gift) og der er næsten ikke huller blandt de andre børn, hvorfor hun formodes født efter 1912. - Jeg har undersøgt om hun kunne være en tvilling, men det er tilsyneladende ikke tilfældet.

Nedenstående følger mine registreringer til dato:

Nis Bossen Christensen, * 30.05.1872 in Arnum, Højrup sogn, Tønder amt, christened 01.07.1872 in Højrup Kirke (17,8), † 20.09.1946 in Ribe sygehus, occupation arbejder, landmand, husmand, buried 24.09.1946 in Spandet Kirke (234,5).  He married Ane Maria Hansen, 18.05.1894 in Spandet kirke (8,1).
            Children:
           i   Christian Nielsen Christensen * 24.09.1894.
           ii   Jens Christensen * 21.08.1897.
           iii   Hans Marinus Christensen * 17.05.1899.
           iv   Christine Maria Christensen * 30.09.1901.
           v   Holger Christensen * 07.03.1905.
        2.   vi   Nis Peter Christensen * 10.03.1907, † 04.07.1994.
           vii   Helga Botilde Christensen * 31.01.1910.
           viii   Hagbard Waldemar Christensen * 06.04.1912.


Håber I kan hjælpe med at finde tante Didde, hvis hun altså findes!

Mvh, Vagn Hansen

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Vagn Hansen

Hej Gitte.

Igen tak for dine mange fund.

Men da jeg tilsyneladende er "blacklisted" hos Family Search", kan jeg ikke se dine fund, hvorfor jeg gerne vil have lidt mere hjælp fra dig, bl.a. er dit fund af "Didde" meget interessant.

Du skriver bl.a.:

Kunne det ikke være Helga Bothilde, der bliver kald Didde?

Hvor kan jeg finde hendes fødselsregistrering?

Og et andet skriver du:

Her står, de har 9 levende + 1 død, synes jeg der står

Der står vel ikke noget om, hvem afdøde er?

Mvh, Vagn


Vagn Hansen

Hej igen Gitte.

Tak for dine seneste fund/hjælp og undskyld mig, at jeg ikke var opmærksom på, at Didde var = med Helga Botilde Christensen.

Jeg vil kontakte familien, men da det er et barnebarn, er jeg usikker på, om han forbinder Didde med Helga Botilde Christensen, men jeg prøver.

Mvh, Vagn

Vagn Hansen

Hej Gitte.

Jeg har været i kontakt med familien i Tyskland og desværre var tante Didde = Helga Botilde Christensen ikke et familiemedlem, man havde den største kontakt til, men man viste bare, at hun var der og hun var formentlig også gift, men navnet på manden huskes ikke.

Mon det var muligt at hjælpe på deres hukommelse ved at finde vielsen på Helga Botilde Christensen i Spandet & Omegn?

Jeg har selv forsøgt med de begrænsede mulighed, som jeg har!

Mvh, Vagn

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Vagn Hansen

Hej igen Gitte.

Nu har jeg været i kontakt med en af niecerne til "tante Didde" og det seneste bud går nu på, om tande Didde måske kunne være den anden søster i flokken på de 9 børn, nemlig Christine Maria Christensen f. 30.9. 1901 i Spandet.

De skriver bl.a.:

"Jeg har vel været 6-7 år da jeg besøgte faster Didde, men mine forældre fortalte, at Didde var oppe i årene før hun blev gift med sin skovfoged (måske Jens), hun var gl.jomfru og hun havde ingen børn. -  Min faster Didde blev gift sent med en skovfoged, tror han hed Jens, men er ikke sikker. Husker de boede ved en skov og haven var fuld af primulaer, men så forsvinder resten i tågerne."

Hvorfor jeg nu spørger dig, om det var muligt at finde hendes vielse (formentlig i Spandet Kirke); jeg har selv forsøgt, men det kunne jo være en borgerlig vielse, da hun tilsyneladende er gift i en sen alder!

Glæder mig til at høre fra dig ved lejlighed.

Mvh, Vagn

Gitte Johansen

Nu har jeg kigget efter denne dame.

Jeg kan finde hende i 1925 i Ribe, men ikke i 1930.

Hun er ikke faddere til nogle af de børn, jeg har fundet rundt omkring i diverse kirkebøger for søskendebørn.

Har du set, om hun er fadder?

Der er jo nok flere børn, end dem, jeg har fundet i Højrup og Odense?
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Vagn Hansen

Hej Gitte.

Nej det har jeg ikke.

Har du fundet hende gift i Ribe eller .........?

Mvh, Vagn

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com