Skippere.dk

Startet af Erik Boysen, 17 Mar 2019 - 11:41

Forrige emne - Næste emne

Erik Boysen

Så er der lavet en ny hjemmeside, men stadig med adressen skippere.dk Databasen er lavet om, så søgemulighederne er blevet noget hurtigere og strukturen skulle helst være blevet bedre.
Jeg modtager meget gerne både kritik og ros og måske tekniske finesser fra alle.

Teknisk mangler jeg at omlægge det hele til en ny server jeg har og som skal overgå fra styresystemet Linux Fedora vers 18 og til Linux Red Hat vers 21. Den gamle server har tjent mig siden 2004 uden nævneværdige stop, så mon ikke den er udtjent.

Når den tekniske omlægning er omlagt har jeg en større opdatering klar af data.

Findes nogen fejl, så hører jeg gerne.

Alt materialet som databasen indeholder,  er frit tilgængeligt for enhver der kan bruge det.

Det hele vil senere overgå til DS som open source og med fuld tilgængelighed af kildesourcer til afbenyttelse.
Med venlig hilsen
ERIK BOYSEN
www.skippere.dk

OPEN YOUR MIND-USE OPEN SOURCE

Ebbe Thygesen

Hej Erik

Meget fin side med gode søgemuligheder.

Der findes jo også f.eks. styrmænd, som blev eksamineret på navigationsskolen i Tønninge i det daværende hertugdømme Slesvig. F.eks. min tipoldefar Thyge Friedrichsen, Südseirslef (Sdr. Sejerslev ved Højer) nr. 19 i efterfølgende link:

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=19886123#266595,50271138

Mvh, Ebbe


Erik Boysen

Hej Ebbe;
Tak  for dine oplysninger. Jeg var ikke klar over at sørullerne for Tønder amt havde oplysninger med om eksamens beståelse både fra Tønningen og fra skipperlavet. De steder og navne hvor der henvises til Skipperlavet er så vidt jeg lige kan overskue, allerede optaget i databasen, men Tønnings eksamener kunne nemt og uden problemer indrelateres i basen. Desværre må jeg jo nok indrømme at det der hedder TID TIL DET er svær, for ellers får jeg bredt mig alt for meget ud i forskellige kilder. Der er en del andre ting der også er muligt at få indpasset i databasen . Derfor jeg vil have alle kilder i databasen åben for enhver, hvis der pludselig skulle dukke nogen op som vil. kan og har tid , lyst og lejlighed til at tage det op.
MVH
ERik
Med venlig hilsen
ERIK BOYSEN
www.skippere.dk

OPEN YOUR MIND-USE OPEN SOURCE

Erik Boysen

Så har jeg fået opdateret skippere.dk og den består nu af: info om skibe 4348; personer bestået navigationseksamen 13908; rejser foretaget 13551; opnået borgerskab 2350 personer; passerede Øresundstolden ved Helsingør 9313 personer fra rejser. plus diverse andre ting.
Arbejdet fortsætter ....

Med venlig hilsen
ERIK BOYSEN
www.skippere.dk

OPEN YOUR MIND-USE OPEN SOURCE

Egon Hansen

Jeg har (muligvis!) nogle aner i Emmerlev, som ved dødsfald i 1780 rne betegnes som "forhenværende styrmand" eller lignendeKan jeg se om detber de rigtige personer, hvornår de et "blevet forhv.", hor se sejlede og lignende? Hvordan?
mvh Egon.


Mogens Fischer

Hej Erik!
Du har en lille fejl i din læste over fødesteder på Fanø.
Du skriver FANØ RINGBY det hedder FANØ RINDBY

Jeg kunne desværre ikke finde nogen af mine aner fra Sønderho

Mvh
Mogens Fischer

Mogens Fischer

Erik Boysen

 :) :) :) :) Hej Mogens,
Hvad ved en sønderjyde som mig, at det hedder RINDBY på Fanø??  ;)
MEN Men  i de orginale kilder fra Skipperlavets eksaminationsprotokoller står der højt, tydeligt og klart RINGBY på FANØE
NORMALT retter jeg ikke fra de orginale kilder, men da det jo  ikke giver nogen større forandring, tvært i mod et mere retvisende sted så er det rettet og kommer med ved næste opdatering.
Jeg har flere oplysninger fra mennesker der har været flinke og rare og som jeg  er glade for oplysninger fra, at enten var navnet eller alderen forkerte, men da har jeg valgt at følge de originale kilders nedskrevne måde.

Ingen er fejlfri, hverken de som skrev kilderne eller mig der tolker, så bliv endelig ved så fremt nogen finder fejll 
Med venlig hilsen
ERIK BOYSEN
www.skippere.dk

OPEN YOUR MIND-USE OPEN SOURCE