Jeg søger efter Niels Mikkelsen født 23 september 1792 i Tebstrup, Ovsted sogn i

Startet af Svenn Chr. Trønning, 19 Mar 2019 - 16:09

Forrige emne - Næste emne

Svenn Chr. Trønning

Jeg søger efter Niels Mikkelsen født 23 september 1792 i Tebstrup, Ovsted sogn i Voer Herred, Skanderborg amt og døbt 28 oktober 1792 i Ovsted Kirke, Ovsted sogn i Voer Herred, Skanderborg amt.

Hans fader er Smed Mikkel Nielsen født 1759 og død før 20 maj 1819 og hustru Anne Margrethe Mikkelsen død 23 juli 1851.

De må være flyttet til Fisvig, Østbirk Sogn før 7 maj 1795 hvor hans broder Mikkel Mikkelsen bliver født i Figsvig, Østbirk sogn i Voer herred, Skanderborg amt.

Efter Folketælling - 1801.
Skanderborg, Voer, Østbirk, Fisvig, 84,
Samtlige personer i husstanden
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Mikkel Nielsen, 42, Gift,  Mand,  Huusmand med jord og smed 
Anne Margarethe Mikelsdatter, 36, Gift, Hans kone   
Niels Mikkelsen, 9, Ugift, Deres børn   
Mikkel Mikkelsen, 6, Ugift, Deres børn   
Anders Mikkelsen, 3, Ugift, Deres børn

Jeg har forsøgt at finde ham konfirmeret 1806-1807 i Østbirk Kirkebog uden held.

Hans søster Marie Kirstine Mikkelsen bliver født 16 december 1804 og dør 19 december 1804. Hun er født i Sattrup, Østbirk sogn i Voer herred, Skanderborg amt.


Efter FT 1801 kan jeg ikke finde ham.

Nogle der ved noget om ham?



På forhånd tak for hjælpen.

Svenn Chr. Trønning
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

Inger Toudal


Kunne være her i FT-1845, Vedslet sogn: https://www.danishfamilysearch.dk/cid5207743

Skanderborg, Voer, Vedslet, Grumstrup, Et huus, 27 F3, FT-1834, C0578
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     
Niels Mikkelsen     43     Gift            Væver       
Dorthea Sophie Hedevig Elisabeth Cathrine Laursdatter     45     Gift            Hans kone [Niels Mikkelsen]       
Laurs Nielsen     10     Ugift            Hans søn [Niels Mikkelsen]   

Skanderborg, Voer, Vedslet, Grumstrup Bye, et Huus, 28, FT-1840, C6541
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     
Niels Mikkelsen     48     Gift            Wæwer       
Sophie Hedevig Elisabeth Cathrine Laursdatter     51     Gift            hans Kone       
Laurs Nielsen     16     Ugift            deres Børn       
Birgithe Kirstine Nielsdatter     26     Ugift            deres Børn 

Skanderborg, Voer, Vedslet, Grumstrup by med udflyttere, 1 hus, 28, FT-1845, B3905
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Niels Mikkelsen     53     Gift            husmand væver      Ousted s. Skanderborg a.
Sophie Hedevig Elisabeth Cathrine Laursdatter     57     Gift            hustru      Søvind s. Skanderborg a. 
Mikkel Nielsen     28     Ugift            barn væversvend      Søvind s. Skanderborg a. 
Laurs Nielsen     21     Ugift            barn væversvend      Vedslet s. Skanderborg a. 

Skanderborg, Voer, Vedslet, Grumstrup By, et Huus F1, 25, FT-1850, D2420
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Niels Mikkelsen     58     Gift            Husmand og Væver      Ousted, Skanderborg Amt 
Ane Magrethe Hansen     31     Gift            hans Kone      Kattrup, Skanderborg Amt 
Lauritz Nielsen     26     Ugift            deres Barn      *her i Sognet 
Laurine Sophie Nielsen     1     Ugift            deres Barn      *her i Sognet 

Skanderborg, Voer, Vedslet, Grumstrup, Et Huus, 88, FT-1860, D6477
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Niels Mikkelsen     71     Gift      Husfader. Huseier. Væver            Ovsted S., Skanderborg Amt 
Ane Magrethe Hansdatter     42     Gift      hans Kone            Ovsted S., Skanderborg Amt 
Laurine Sophie Nielsen     11     Ugift      deres Børn            Grumstrup 
Hans Peter Nielsen     9     Ugift      deres Børn            Grumstrup 
Rasmine Nielsen     7     Ugift      deres Børn            Grumstrup 

Hans bror Mikkel dør i Vedslet sogn 1863: https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17127640#171447,28776928 - nederst

Niels Mikkelsen dør 16. marts 1868: https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17127640#171447,28776935 - nederst

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Svenn Chr. Trønning

Til Inger Toudal.

Endnu en gang vil jeg sige dig mange tak for det store arbejde du har gjort for mig.

Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning