USA søger i Danmark omkr. 1940-47 Horsens amt.

Startet af Rose Marie Spooner, 03 Apr 2019 - 17:21

Forrige emne - Næste emne

Rose Marie Spooner

Det drejer sig om:
Anita fra USA søger danskere som kendte Harry Andersen, der havde nærmere kontakt med søstrene Edith og Anny Sørensen
(forlovelse med den ene) og familien Sørensen i begyndelsen af 1940-47 som boede på gård i Naldal, Østbirk/Vestbirk, Horsens amt.

Oplysninger om Harry Andersen og familie haves, men her ses ikke nogen notits om forlovelse.

Det er desværre ikke mange oplysninger. Jeg har prøvet at søge, men ikke haft held med mig.

Håber meget på hjælp fra ekspertisen.
På forhånd tak
mvh Rose Marie Spooner

Vivi Winther

Hej Østbirk er Skanderborg amt vil lige se om jeg ikke kan finde info kender Naldal og Østbirk/vestbirk egnen. Har du lidt flere info om Harry?
Mvh Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Karsten Damén

#2
En mulighed:

Den eneste familie jeg kan finde i nærheden af Østbirk sogn, hvor de nævnte pigenavne indgår - også født på et passende tidspunkt i 1920'erne.
https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=103084#103084,16279870
FT-1930, Voerladegård sogn, men det ser ud til, at de flyttede en del rundt.  Og Møldrup ligger lige på kanten til Østbirk sogn.

Link til MyHeritage fjernet af administrator på foranledning af Karsten Damén.

Rose Marie Spooner

Hej Vivi. Tusind tak for dit svar - jeg er desværre syg og må lade dette ligge et par dage, men så hører du fra mig om Harry.

Hej Karsten! Tusind tak for dine oplysninger, som kunne passe men som jeg skriver er jeg ikke i stand til at med det lige nu.
Du hører fra mig.
Mvh Rose Marie

Karsten Damén

Familien jeg fandt i folketælling 1930 er den rigtige.

De bor i Voerladegaard Sogn i folketælling 1940, men flytter til Østbirk Sogn efter 1942.
Jeg har fundet en konfirmation i 1945, hvor forældrene bor i "Vestbirk" (Østbirk Sogn); samt en konfirmation i 1947, hvor forældrene bor i "Sandvad" (også Østbirk Sogn).

mvh
Karsten

Vivi Winther

#5
Alle børnene


   << Navne og data fjernet af moderator. Læs regler for personoplysninger >>


I 1943 boede familien i Møldrup ses også ved Sigrids datters fødsel. (Voerladegaard)

Mvh Vivi  

Der er meget mere om de børn og deres giftemål
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Karsten Damén

#6
hej Vivi

Nu er vi ovre i nulevende personer. Jeg havde fundet alle børnene og brugt deres konfirmationer til finde familiens bopæl, men postede med vilje ikke alle disse detaljer - hvoraf mange nok er overflødige i denne sammenhæng.  

mvh
Karsten

Vivi Winther

Jeg ved ikke hvem der har slette mit opslag måske pga jeg ikke har skrevet MIN SLÆGT syntes dette er grov. Men Okay hvis det er dig der bestemmer Karsten så det dit valg men husk det min familie. Jeg har INTET lagt ud jeg ikke kan står inde for, skriver endda der er meget mere.

Mvh Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Vivi Winther

Til Rose Marie hvil du have info er du velkommen at kontakte mig.


Mvh Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Vivi Winther

Edith blev gift med Henry Poulsen, Landbrugsmedhjælper i 1948
Anny Blev gift med Helmer 1947 som desværre døde 1961

Håber du ser det inden det bliver slettet

Mvh Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"