Ancestry og DNA

Startet af Mike Lyng, 01 Apr 2019 - 22:39

Forrige emne - Næste emne

Mike Lyng

Hej



Kræver det abonnement hos Ancestry, hvis jeg køber en DNA-test hos dem og efterfølgende vil se matches.


mvh
mike
Slægtsnavne: Meulengracht, Spliid, Skotte (Gørløse), Veggerslev (Århus), Göring (Rendsburg), Maar (Strøby/Ørsted/Roskilde), Liungh (Præst i Ørsted), Reusler (Tyskland/Frederiksværk)

Karsten Damén

Beskrevet her:
https://support.ancestry.com/s/article/AncestryDNA-with-an-Ancestry-Subscription-US-1460090085520-3160

Uden abonnement vil du kunne se og kontakte dine "matches", men du vil ikke kunne se deres "family tree".

mvh
Karsten

Anders M. Petersen

Hos FamilyTreeDNA er der ikke noget abonnement efter at testen er betalt og her kan du se slægtstræer på dine matches.
Problemet er så, at der er mange der tester hos FTDNA uden at være slægtsforskere og dermed ikke lægger et slægtstræ op.

Men man kan så nøjes med at kigge på de matches, der har reelle slægtstræer og så evt. kontakte de rigtigt gode matches (uden stamtræ) via mail.

/ Anders
- der har svært ved at acceptere at man skal betale abonnement for at tilgå sin slægtstavle  ;)
Medlem af DIS / Bruger Legacy 9.0
Mine aner: www.morup-petersen.dk/stamtavle/1.htm

Mike Lyng

Tak for svaret Karsten


mvh
mike
Slægtsnavne: Meulengracht, Spliid, Skotte (Gørløse), Veggerslev (Århus), Göring (Rendsburg), Maar (Strøby/Ørsted/Roskilde), Liungh (Præst i Ørsted), Reusler (Tyskland/Frederiksværk)

Mike Lyng

Hej Anders


Du har helt ret med FamilyTreeDNA. Jeg har testet hos FTDNA og har også uploadet til MyHeritage og Gedmatch.

Jeg har slægtninge udvandret til Nord- og Sydamerika og der er Ancestry mest udbredt. Det er ikke optimalt kun at se navn på et match, men det er som et supplement til de andre sider.


mvh
mike
Slægtsnavne: Meulengracht, Spliid, Skotte (Gørløse), Veggerslev (Århus), Göring (Rendsburg), Maar (Strøby/Ørsted/Roskilde), Liungh (Præst i Ørsted), Reusler (Tyskland/Frederiksværk)