Tinglysningsbøger - indsnævring af resultater

Startet af Eva Corneliussen Krakou, 12 Apr 2019 - 13:22

Forrige emne - Næste emne

Eva Corneliussen Krakou

Jeg leder efter ejeren af et huset Vandtårnsvej 10, Søborg, cirka i perioden 1935 - 50. Matrikelnummeret 25I og huset er opført i 1921. Det hører til Buddinge ejerlav.

Min far havde en relation til familien, og har muligvis boet der ca. 1940-45. Jeg har aldrig hørt familien omtalt som andet end "Musse og Bamse på Vandtårnsvej" - og det kommer man jo ikke langt med :)

Jeg kan ikke finde noget i folketællingerne hverken fra 1925, 1930 eller 1940.

Nu vil jeg så lede i tingbøgerne, men når jeg finder Buddinge ejerlav, kommer der 34 bøger op med rigtig mange sider i hver... Er der en måde, jeg kan indsnævre det på? (det er første gang jeg leder i tingbøger).
Venlig hilsen
Eva

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Eva Corneliussen Krakou

 :o

Det var som...! Jeg forstår ikke hvordan I gør det. Især hvad angår tingbøgerne??

Hvad folketællingen i 1940 angår, så har jeg læst alle igennem for Gladsaxe, Søborg, Helsingør, Hillerød, Gilleleje og vist et par stykker mere. Og alligevel har jeg overset det.

Tak for hjælpen!
Venlig hilsen
Eva

John Damm Sørensen

Hej,

Du kan se byggesagen her i Gladsaxe Kommunes byggesagsarkiv: https://www.weblager.dk/rest/buildingproject/download/full/536662#pagemode=thumbs&view=Fit

Ingeniøren Olaf Forchammer, der optræder som ansøger for byggeselskabet, var en af ophavsmændene til den såkaldte fingerplan for København og opland: https://videntjenesten.ku.dk/planlaegning_og_friluftsliv/byudvikling/generelt/videnblad_03.00-06/

Olaf Forchammer havde en søn Ole Forchammer, som var den første ejer af det rækkehus på Stenkrogen i Gladsaxe, hvor jeg selv bor.

Det er måske muligt, at der findes mere om ejendommen på tinglysning.dk. Log ind med NemID.

Hilsen
John