Lægdsruller - Hvordan kommer jeg videre.

Startet af Helle Jespersen, 03 Maj 2019 - 13:03

Forrige emne - Næste emne

Helle Jespersen

Jeg har nu fundet personen jeg søger i hhv tilgangsrullen og også i den første hovedrulle.
MEN, hvordan finder jeg ham nu i næste rulle.

Han skulle ikke skifte lægd så vidt jeg kan se, han står med et nummer 169 som gammelt nummer og nyt nummer 126
Men, hvis jeg bliver i lægd 64, Hallenslev, som de andre er fundet i, så er der i tilgangen i 1857 ikke nogen nummer 126

Hvor er det jeg gør noget galt? Jeg kan se, at han er slettet i 1849, og genoptage ti 1857.
https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=17499#17499,805377
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Helle Jespersen

Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Gitte Johansen

Fandt ham her, kiggede i Gierslev og der var han

Holbæk, Løve, Gierslev, Roneshøj Skoledistrikt, Løve Mark, En Gaard, 224, FT-1860, C5670
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Henrik Fischer     41     Gift     Husfader. Gaardmand          Gierslev Sogn, Holbæk Amt 
Karen Sørensen     39     Gift     Hans Kone          Nordrup Sogn, Sorø Amt 
Peter Fischer     12     Ugift     Deres Barn          Gierslev Sogn, Holbæk Amt 
Jacob Fischer     10     Ugift     Deres Barn          Gierslev Sogn, Holbæk Amt 
Maren Sophie Fischer     8     Ugift     Deres Barn          Gierslev Sogn, Holbæk Amt 
Ane Marie Nielsine Fischer     2     Ugift     Deres Barn          Gierslev Sogn, Holbæk Amt 
Ane Elisabeth Jacobsen     78     Enke     Underholdes af Husfaderen          Bromme Sogn, Sorø Amt 
Niels Rasmussen     18     Ugift     Tjenestekarl          Hallenslev Sogn, Holbæk Amt 
Karen Sophie Hansen     25     Ugift     Tjenestepige          Gørlev Sogn, Holbæk Amt 
   
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Helle Jespersen

Hvad betyder referencen så til det nye nummer 126 som stod i mit link?
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Helle Jespersen

Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Gitte Johansen

Han bliver jo slettet af lægdsrullen og kommer som helt ny i 1857
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com