Hvor er min tipoldemor i 1911 og 1916

Startet af Helle Jespersen, 08 Maj 2019 - 21:55

Forrige emne - Næste emne

Helle Jespersen

Jeg har brug for hjælp.
Jeg søger min tipoldemor i hhv Folketælling 1911 og 1916.
Hun hedder Nielsine Jørgensen, har været gift med Niels Rasmussen og samboende med Knud Jepsen. Nielsine er født i Hylke sogn, Voer Herred, Skanderborg amt den 18. juni 1846.
Hun flakker en del omkring, jeg har hende både I Holbæk amt, Vejle amt og Skanderborg amt. I 1906 er i hun Vejle amt. I FT1921 er hun i Horsens.
Men i den to ovennævnte folketællinger har jeg ikke haft held med at finde hende i. Har været på Familysearch og DDD.
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Mette R Francke

Hei

Har du link til ft 1906 og 1921 ?


mvh
Mette
Mette R Francke

Helle Jespersen

Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Helle Jespersen

Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Mette R Francke

#4
Hei


I FT 1921 står der at hun har bodd i Torsted innen hun flyttet til Horsens
Flyttet til Horsens i 1920


mvh
Mette
Mette R Francke

Helle Jespersen

Ja, jeg har prøvet i Torsted i både 1911 og 1916. Har bladret den igennem manuelt.
Jeg har også taget de to gader jeg har hende registreret på i Horsens. Men heller ikke der er hun i hhv 1911 og 1916.

Hun er som sunket i jorden
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

John Damm Sørensen

Nielsine er i 1921 på fattighjælp. Denne hjælp er sandsynligvis søgt indrevet i hendes fødekommune. Det vil derfor være værd at få adgang til kommunens arkiver.

Hilsen
John

Helle Jespersen

John ved du hvordan jeg får fat i dem?

Hun har været på fattiggård også. På Sjælland.
Var kort ude af det, men kommer så på fattighjælp igen da hun vender retur til Jylland
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

John Damm Sørensen

Citat fra: Helle Jespersen [17857] Dato 10 Maj 2019 - 09:36
John ved du hvordan jeg får fat i dem?

Hun har været på fattiggård også. På Sjælland.
Var kort ude af det, men kommer så på fattighjælp igen da hun vender retur til Jylland
Hylke er i dag en del af Skanderborg kommune,  så jeg ville prøve at henvende mig til lokalarkivet, og bede om at se protokollerne for sognerådet.

Hilsen
John

Helle Jespersen

Det vil jeg prøve. Håber der er gevinst
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Helle Jespersen

Jeg har endnu ikke hørt fra Skanderborg kommune og heller ikke arkivet.

Så jeg håber stadig, at nogen kan hjælpe med at finde min tipoldemor i de to nævnte folketællinger.
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.