Skifter fra Odense Byfoged.

Startet af Michael Rosenkrands, 11 Jun 2019 - 21:32

Forrige emne - Næste emne

Michael Rosenkrands

Hej med jer.

Jeg har fundet en hel del hjælp på denne hjemmeside: http://www.virgo-fyn.dk/index.php/skifter/636-odense-byfoged-1626-1726

Men jeg er nu faldet over flere skifter, der ikke er på oversigten - eller oversigten på Rigsarkivets hjemmeside.

Når jeg læser øverst på Virgo-Fyn hjemmeside, så står der, at:
I Skifteprotokollerne I-XVI 1626-1726 og løse Skifter, i pakkerne med løse skifter (dokumenter til skifteprotokollerne) findes en del skifter i tiden 1675-1726 som ikke er kommet med i registret.

Betyder det, at man rent faktisk kan gå på jagt efter skifter, der ikke er i registret, direkte i skifteprotokollen, og så ellers med en hel del held og masser af flid i mit tilfælde, at finde de skifter, der ikke fremgår af registret?


På forhånd tak for hjælpen

MVH

Michael

Michael Rosenkrands

Rettelse:
Jeg skriver, at jeg er faldet over flere skifter, der ikke er på oversigten.... det er forkert.

Jeg har flere personer i mit stamtræ, der døde i Odense, er angivet i en KB, men som der ikke er et skifte på i oversigten - de fremgår ikke af oversigten.

Mit spørgsmål går så på, om der jævnfør den nævnte bemærkning på hjemmesiden (Virgo-Fyn), reelt set er skifter i skifteprotokollen, der ikke er taget med i oversigten.... er det sådan, at bemærkningen skal forstås? at man godt kan finde skifter i skifteprotokollen, der ikke er i oversigten?

MVH

Michael