vicedirektør Jens helkjær

Startet af Kjeld Allan Larsen, 14 Jun 2019 - 23:51

Forrige emne - Næste emne

Kjeld Allan Larsen

jeg leder efter flere oplysninger om endnu et bestyrelsesmedlem af dansk-Kinesisk Forening af 1948, nemlig vicedirektør på Soyakagefabrikken Jens Helkjær - mine indhentede oplysninger ses nedenfor
jeg savner bl.a. pigenavn på hans kone Herdis, hvornår de blev gift og dåb af børn og meget gerne andre oplysninger

mvh

Kjeld

Bestyrelsesmedlem af Dansk-Kinesisk Forening af 1948 Jens Helkjær
Jens Helkjær Jensen blev født 8.06.1912 i Grundfør sogn, Vester Lisbjerg herred i Århus amt, blev gift med Herdis, fik børnene Poul Erik og Marianne og døde 10.07.2000. Jens Helkjær tog en handelsvidenskabelig afgangsprøve fra Den handelsvidenskabelige Læreanstalt juni 1934, blev samme år ansat på Dansk Soyakagefabrik A/S, et datterselskab under ØK, hvor han som prokurist kunne fejre 25-års jubilæum i 1959. Helkjær avancerede til vicedirektør for regnskabmæssige funktioner og blev pensioneret fra denne stilling juni 1977.
Det er sandsynligvis via sit bekendtskab med direktør for Soyakagefabrikken Aage V. Jørgensen, at Helkjær blev medlem af bestyrelsen i Dansk-Kinesisk Forening af 1948, hvor han sandsynligvis varetog kassererfunktionen under Søren Egerods ledelse langt ind i 1990-erne.

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Barn døbt i Grundfør, opslag 33 og opslag 75 (samme som i Sankt Thomas)
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Kjeld Allan Larsen

hej Gitte

Rigtig mange tak for din hjælp

mvh

Kjeld