Kontakt: Danske Slægtsforskere                   Forum:

Spilleregler

Aktuelt Foreningen Forum Kilder Værktøjer Lokalforeninger Kontakt Andet
Hjælp Søg direkte i forum Søg i forum via Google Søg i gammelt forum Søg i gammelt forum via Google

Sider: [1]
  Udskriv  
Forfatter Emne: Problemer med GEDCOMP??  (Læst 319 gange)
Annie Helene Jensen [13850]
Medlem

Beskeder: 8

Print enkelt indl�g
« Dato: 22 Jun 2019 - 10:04 »

Jeg har lavet slægtsforskning i mange år, og vil nu udvide værktøjskassen med DNA-match. For at få mit anetræ checket sendte jeg fil med de direkte aner (806 personer) til GEDCOMP til kontrol og senere sammenligning. Dette fungerede perfekt den 22. april, og jeg fik tilbagemelding med 38 match mod de tilgængelige ca 3500 anetavler med op til 58 personers sammenfald. Dejligt grundlag at arbejde videre på!

Jeg sendte også i april en fil omhandlende en anden slægt med 1050 personer. Den blev kontrolleret, tilrettet af mig, kontrolleret, hvorefter jeg den 24. april sendte mail, at filen var klar til sammenligning. Jeg har endnu ikke modtaget svar på behandling af denne.

Jeg har siden arbejdet videre med de modtagne oplysninger til mine egne aner, og har sendt ny erstatningsfil med 2893 personer til GEDCOMP. Denne er blevet kontrolleret, så den 12. maj har jeg mailet, at filen var klar til sammenligning. Dette har jeg heller ikke modtaget svar på.

Sidste status på GEDCOMP fra hjemmesiden er:

2019-04-22: GEDCOMP er i drift
- og er klar til at behandle din GEDCOM-fil.

Ved I hos Danske slægtsforskere, om der er problemer hos GEDCOMP/Lars Kr. Lundin?
Jeg har sendt flere rykkere til mailadressen, uden at få svar.

Logget

Annie Jensen, Hvidovre      -       Anvender Brothers Keepers
Evt. kontakt: 1@anniejensen.dk
Mikkel Eide Eriksen [1174]
Medlem

Beskeder: 3.834

Print enkelt indl�g
« Svar #1 Dato: 22 Jun 2019 - 10:30 »

Hej Annie

Jeg er ikke sikker, men jeg tror måske at GEDCOMP undlader at sende nye emails hvis der ikke er nogen nye matches at fortælle om. Men jeg ved det som sagt ikke.

mvh
Mikkel
Logget

Forsker pt. i Lindberg (Sverige/Kbh), Svane (Mors), Behringer (Alsace/Kbh/Bergen), Bortvig/Fleischer (Lolland/Falster). Desuden Gilleleje & Rågeleje generelt.

Kontakt: mikkel.eriksen@gmail.com
Medlem

Print enkelt indl�g
« Svar #2 Dato: 22 Jun 2019 - 10:42 »

Hej Mikkel

Den fil, jeg klarmeldte til sammenligning den 24. april, indeholdt en helt ny slægt, der ingen personer har tilfælles med min tidligere fil. Iflg. tabellen hos GEDCOMP burde en fil med over 1000 personer give nogle match.

Hilsen Annie
Logget

Johnny Rose Larsen [3085]
Medlem

Beskeder: 11

Print enkelt indl�g
« Svar #3 Dato: 22 Jun 2019 - 11:03 »

Hej Annie.
Har du kigget her: http://www.lklundin.dk/gedcomp/gedstat.php

Den er opdateret tom 22.4.2019.
Om det betyder at der ikke er behandlet noget efter 22.4 ved jeg ikke.

Der er en enkelt fil på 1050 personer med 0 hits, er det din?
mvh Johnny

Logget
Medlem

Print enkelt indl�g
« Svar #4 Dato: 22 Jun 2019 - 11:26 »

Hej igen

Ah ja, prøv at søge efter dit filnavn i statistikken, så burde det fremgå om den er behandlet.

Jeg har lige søgt efter min seneste (indsendt 24. maj) og kan se at den ikke er på listen. Det kunne tyde på at der ikke er kørt sammenligninger siden 22. april...

Tilføjet: Lars Kr. Lundin har en twitter her, måske nogen kunne pinge ham og høre ad? Jeg har ikke selv twitter:
https://twitter.com/lklundin

mvh
Mikkel
« Sidste ændring: 22 Jun 2019 - 11:29 af Mikkel Eide Eriksen [1174] » Logget

Forsker pt. i Lindberg (Sverige/Kbh), Svane (Mors), Behringer (Alsace/Kbh/Bergen), Bortvig/Fleischer (Lolland/Falster). Desuden Gilleleje & Rågeleje generelt.

Medlem

Print enkelt indl�g
« Svar #5 Dato: 22 Jun 2019 - 12:13 »

Hej Annie.
Har du kigget her: http://www.lklundin.dk/gedcomp/gedstat.php

Den er opdateret tom 22.4.2019.
Om det betyder at der ikke er behandlet noget efter 22.4 ved jeg ikke.

Der er en enkelt fil på 1050 personer med 0 hits, er det din?
mvh Johnny

Det er præcis den sidste status pr. 22.4.2019, jeg nævner. Ja, filen på de 1050 er min, og det er den, jeg har klarmeldt den 24. april til behandling. Der er åbenbart ikke sket nogen behandling siden 22. april.

med venlig hilsen
Annie
Logget

Medlem

Print enkelt indl�g
« Svar #6 Dato: 22 Jun 2019 - 12:23 »

Hej igen

Ah ja, prøv at søge efter dit filnavn i statistikken, så burde det fremgå om den er behandlet.

Jeg har lige søgt efter min seneste (indsendt 24. maj) og kan se at den ikke er på listen. Det kunne tyde på at der ikke er kørt sammenligninger siden 22. april...

Tilføjet: Lars Kr. Lundin har en twitter her, måske nogen kunne pinge ham og høre ad? Jeg har ikke selv twitter:
https://twitter.com/lklundin

mvh
Mikkel

Hej Mikkel

Min nye slægtsfil på de 1050 personer er med på listen, men ikke behandlet, selvom den blev klarmeldt til sammenligning 24. april.
Den reviderede anefil på 2893 personer er blevet kontrolleret den 12. maj. Den fremgår ikke af listen. Den blev klarmeldt til sammenligning senere den 12. maj, siden har jeg ikke fået respons på mails.

Er din seneste fil blevet kontrolleret? - det blev min jo, selvom den ikke fremgår af listen.

Jeg anvender heller ikke twitter.  Jeg håber at Danske Slægtsforskere har mulighed for at kontakte Lars Kr. Lundin.

mvh Annie

Logget

Medlem

Print enkelt indl�g
« Svar #7 Dato: 22 Jun 2019 - 12:43 »

Hej Annie

Ja, den er kontrolleret og klarmeldt.

mvh
Mikkel
Logget

Sider: [1]
  Udskriv  

Gå til: