hvornår ophæves informationerne omkring en hemmelig fødsel - lovgivning ?

Startet af Lise Østerberg Bahr, 03 Jul 2019 - 13:08

Forrige emne - Næste emne

Lise Østerberg Bahr

Hej.

Jeg prøver lige igen, idet jeg søger at finde alle de opl. omkring hvem der var min mors far. Det kan ikke passe der ikke har været en politirapport omkring fødslen m.v.

Min biol. mormor- fødte min mor i  hemmelighed på en fødeklinik i Gentofte.

Tak for hjælpen på forhånd.

Mvh
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

Hej igen.

nu om dage med nutidens donorbørn - børn af kun moderen.

Sørgerligt, der skal være så megen overvågning overalt, men at der stadig er og fortsat kommer til at bestå- uretfærdighed på dette område, er mig totalt ubegribeligt.

venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Georg Brandt Christensen

Hej
Din morfars fødsel vil under alle omstændigheder være registreret i kirkebogen for det sogn som fødeklinikken ligger i, og det sogn hans mor boede i ved fødslen.

Hvis din oldemor ikke har villet oplyse faderens navn og ikke har krævet understøttelse, vil der ikke være en alimentations-,  faderskabssag eller politirapport med mindre der er tale om en anmeldt voldtægt.

Nu skriver du ikke hvornår din morfar er født. Som du nok ved ligger kirkebøgerne op til 1960 på arkivalieronline. Du kan søge adgang til kirkebøgerne efter 1960 hvis du kender datoen for hans fødsel.

Hvis der er en faderskabs- eller alimentationssag kan du få adgang til denne. Link til vejledning:
https://www.sa.dk/da/hjaelp-og-vejledning/rigsarkivets-online-vejledninger/faderskabssager-kom-godt-gang/

God jagt
M.v.h. Georg Brandt Christensen

http://igbc.dk

Slægter: Brandt, Refslund, Lautrup, Kristensen, Christoffersen, Stampe, Tvede

Lise Østerberg Bahr

#3
Hej Georg.

Min mormor fødte min mor ved hemmelig fødsel.

Så jeg ved altså ikke hvem min morfar er. men Spm. spm om,  hvem han var - dukker op igen og igen. Min mor var fra 1930. Døde i 1956. Hvis jeg vil få mulighed for at se en sådan sag, når den er 75 år gammel må det vel have været muligt i 2005. Det var også der jeg begyndte at lede i journaler på Landsarkivet. Men fandt ikke det jeg søgte.



Tak for linket.

vh Lise Østerberg Bahr