Hvor blev Dorthe Christophersdatter af? Maribo amt

Startet af Anne Hjortebjærg Mortensen, 12 Jul 2019 - 13:30

Forrige emne - Næste emne

Anne Hjortebjærg Mortensen


Jeg kan ikke finde Dorthe Christopherdatters død.

Hun blev født i Sdr. Alslev Sogn, Maribo amt i 1778. Datter af Christopher Pedersen Smed og Karen Jørgensdatter. Hun blev gift med Rasmus Jørgensen Præstebonde, og sammen fik de 6 børn.


I FKT 1840 findes hun sammen med sin ægtefælle boende samme sted som deres søn Hans Rasmussen og hans familie i Sønder Alslev, Maribo amt.  Hendes mand Rasmus Jørgensen dør i Sdr. Alslev 14. januar 1842, og derefter kan jeg ikke finde hende. Jeg har kigget i de omkringliggende sogne uden held flere gange. Det er selvfølgelig ingen garanti for, at jeg ikke har overset noget.


Er der nogen der har en ide til, hvor jeg evt. skal lede? Hvor kan hun mon være endt?
Med venlig hilsen

Anne Hjortebjærg
Kalundborg

Judith Olsen

Hun bor samme sted i 1845:

Maribo, Falsters Sønder, Sønder Alslev, S. Alsløv Bye, et Huus, 12, FT-1845, C2328
Navn:     Alder:     Status:     Stilling i familien:     Erhverv:     Fødested:
Hans Rasmussen     39     Gift            Huusmand og Dagleier      Her i Sognet [Sønder Alslev] 
Kirsten Larsdatter     41     Gift            hans Kone      Do [Her i Sognet] [Sønder Alslev] 
Peder Hansen     11     -            deres Børn      Do [Her i Sognet] [Sønder Alslev] 
Karen Hansdatter     8     -            deres Børn      Do [Her i Sognet] [Sønder Alslev] 
Dorthe Christophersdatter     68     Enke            Almisselem      Do [Her i Sognet] [Sønder Alslev] 
Venlig hilsen
Judith Olsen
Terslev, 4690 Haslev
judith@olsen.mail.dk

Anne Hjortebjærg Mortensen

Ja, så skulle man jo tro, hun også døde dér i nærheden, men jeg har ikke kunnet finde hende - endnu. :(
Med venlig hilsen

Anne Hjortebjærg
Kalundborg

Judith Olsen

Kan hun være flyttet til et af de andre børn ?
Venlig hilsen
Judith Olsen
Terslev, 4690 Haslev
judith@olsen.mail.dk

Anne Hjortebjærg Mortensen

Måske, men dem jeg har fundet bor i Sdr. Alslev, og jeg har kigget kirkebøger i 11 omkringliggende sogne, uden at finde hende.
Med venlig hilsen

Anne Hjortebjærg
Kalundborg

Britta Hansen

#5
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Anne Hjortebjærg Mortensen

Med venlig hilsen

Anne Hjortebjærg
Kalundborg