Söker passagerarlistor för skepp som reste från Danmark till Kina på 1920-talet

Startet af Fredrik Carlsson, 18 Jul 2019 - 18:59

Forrige emne - Næste emne

Fredrik Carlsson

Hej,

Var kan jag finna passagerarlistor för skepp som reste från Danmark till Kina på 1920-talet?

Min mormors moster Viola Hagemann, (född 26 mars 1905 i Köpenhamn, gift Berg 1927, omgift Gardiner 1935) var med i den apostoliska kyrkan i Vejle. Då de började med missionsverksamhet i Kina 1923 följde Viola med och arbetade där om missionär, i Kaoyihsien, Kina. Jag skulle gärna vilja veta när hon åkte till Kina första gången, om det var 1923, 1924 eller 1925. 

Någon som vet var jag kan söka efter denna passagerarlista?

Med venlig hilsen
Fredrik

Eva Morfiadakis

Hej,

Har man abonnemang på ancestry.de kan man se att hon en gång kom till Vancouver i Canada. Det har inte jag.

Eva M
Eva M

Eva Morfiadakis



Hon heter Viola Hagemann i passagerarlisten så resan bör ha ägt rum innan hon gifte sig.

Eva M
Eva M

Fredrik Carlsson

Tack för ditt svar, Eva. :)

Är det bara Ancestry som har passagerarlistor eller går de att finna på andra ställen också?

Med venlig hilsen
Fredrik

Bernhard Christensen

Hej Frederik

her blot et par hevisninger:

dbh
Bernhard

Immigration & Passenger Lists
Ancestry Library Edition **
** available only if you are in the library OR Ancestry.com from home
Ancestry now has a huge collection of immigration records for the U.S. and countries around the world. The United Kingdom, Australia, and Germany are particularly well represented in the international holdings. Ancestry even has Canadian and Mexican border crossings. It also has a large collection of U.S. naturalization records.
FamilySearch.org

FamilySearch has an ever-growing collection of passenger lists and naturalization records, but many of them are NOT INDEXED. You must BROWSE the online images as you would microfilm.

Castle Garden
This free site offers access to 11 million immigrants' New York passenger lists from 1820 through 1892, the year Ellis Island opened.

Ellis Island
The Ellis Island site makes 25 million New York arrival records and over 900 ships of passage pictures available for free. Ellis Island operated from 1892 through 1924.
Steve Morse's Easy One-Step Access to Ship Passenger Records

Steve Morse makes searching the passenger list databases better with detailed search boxes. His site handles most American ports. He also covers German ports and German, Italian and Russian immigrants.

Immigrant Ships Transcribers Guild
This volunteer transcription project covers arrivals from all over the world and to various ports.

Cyndislist to Passenger Ships and Lists, Naturalization, and Related Topics
Try Cyndi's list for smaller or more specific collections.