OPSLAG I AVISER

Startet af Kirsten Ørum, 18 Jul 2019 - 21:41

Forrige emne - Næste emne

Kirsten Ørum

HEJ

Jeg er blevet foreslået at søge efter en slægtning via opslag i aviser.


Det drejer sig om Kristen Olsen Kristensen f.1928, som omkommer i en bilulykke i eller omkring Århus eller Københavnsområdet.
Han er voksen på ulykkestidspunktet og har en datter, om hvilken jeg ikke ved det mindste om. Han Har måske boet i Horsensområdet.

Ulykken er sandsynligvis sket efter 1970.

Jeg har hverken kunnet finde evt. giftemål eller andet.

Det er sparsomme oplysninger, jeg har. Mht. navnet veksler Kristen og Kristensen stavet med K eller Chr.



Venlig hilsen
Kiristen Ørum

Kirsten Ørum

Hej alle læsere af opslaget.

Hvis nogen har forsøgt at søge i aviser med uforrettet sag, vil jeg alligvel blive meget glad for svaret.

Mvh
Kirsten Ørum


Anne Messmann

Med venlig hilsen
Anne Messmann

Kirsten Ørum

Hej alle

Hvor heldig kan man være? Jeg er meget glad - og ja det er den rette person i har fundet.

Jeg har ikke adgang til FamilySearch. Hver gang jeg har prøvet at oprette en konto, sker der noget, så jeg ikke kommer videre.

Jeg vil rigtig gerne se den vielse, hvis du vil du ha' ulejligheden med at vise resultatet, John.

Hilsen
Kirsten



Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Anne Messmann

Hej Kirsten,
Hvis du mener, at han ulykke/død kan have fundet sted i 1978 (se mit link ovenfor til Mediestream), kunne du enten selv prøve et opslag på Det. Kgl. Bibliotek eller bede om hjælp her.

Mht. Famelysearch.org synes jeg det er en virkelig god kilde. Prøv at søge om hjælp her til at blive oprettet (fortæl, hvor/hvad der går galt).
Vh, Anne
Med venlig hilsen
Anne Messmann

Gitte Johansen

Hvis der findes noget om ulykken, er jeg sikker på, at John finder det, når han besøger Det Kgl. Bibliotek.

Det er han god til og meget tjenstvillig.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Inger Toudal


1925-03-03   1999-10-24   Else Kathinka Kristensen   Vestergade 2, 1.   8700 Horsens   Statstidende_1999_229   S19991130-xxxx

- fundet på http://aneguf.dk/

Måske en adresseforespørgsel: https://cpr.dk/borgere/kommunens-udlevering-af-oplysninger-fra-cpr-om-andre-borgere/
Citat
Enhver, der som ovenfor beskrevet har identificeret en person overfor en kommune, kan efter CPR-lovens § 42, stk. 2,
få følgende oplysninger fra CPR om den registrerede person:

5) eventuel død, datoen for dødsfaldet og afdødes daværende adresse, medmindre denne er beskyttet, jf. § 28,


https://www.borger.dk/samfund-og-rettigheder/Folkeregister-og-CPR/Det-Centrale-Personregister-CPR

+ Find adresse på person - adresseforespørgsel

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Kirsten Ørum

Hej


Det meget flot af jer overhovedet at finde noget på ham og tilmed på Else. Tror han har levet et noget omskifteligt liv med en del flytninger.

Og han har- hvis der er hold i rygterne - været i kokkelære i Ringkøbing.


Nu vil jeg eftersøge en påstand om, at der skulle være født i en datter på FYN men ikke givet, at det er med Else.
Rygterne har været mange i årenes løb, har jeg forstået. Og ikke nær alle har holdt stik.

Det er meget flot Inger. Det vil jeg forespørge om på borger.dk - Jeg har tidligere søgt efter Kristen på aneguf.dk, men der var intet på ham.

Hilsen og tusind tak til jer alle for gode oplysninger.
Kirsten



John Damm Sørensen

Citat fra: Gitte Johansen [67] Dato 26 Jul 2019 - 12:50
Hvis der findes noget om ulykken, er jeg sikker på, at John finder det, når han besøger Det Kgl. Bibliotek.

Det er han god til og meget tjenstvillig.

Der var desværre ikke noget om en ulykke. Ham der giver hit, tror jeg er en anden. Han betegnes som husmand.

Hilsen
John

Kirsten Ørum

Hej John

Tusind Tak for forsøget.


Venlig hilsen
Kirsten