Slægtforskers Bibliotek

Startet af Kurt Arne Empacher, 27 Jul 2019 - 06:22

Forrige emne - Næste emne

Kurt Arne Empacher

Hej
Når man finder en bog i Biblioteket man gerne vil læse og vælger den søgbare del så oplever jeg tit at når man læser at den stopper med Øv det var surt? Hvordan bliver jeg fri for dette ,har prøvet de foreslag der kommer men intet hjælper
MVH
Kurt A Empacher
Hilsen
Kurt A Empacher

Per Andersen

Kære Kurt A. Empacher,
Tak for beskeden. Umiddelbart tyder det på ustabilitet i transmissionen, der igen kan skyldes fejl på din internetforbindelse eller i vores ende. Jeg har dog ikke hørt om andre med dette problem. Måske kunne du checke om det specielt er de meget store filer, der går i fejl, og de små er uden problemer. Og prøv at downloade en stor fil et andet sted fra (fx denne http://www.kb.dk/e-mat/dod/130021954722_color.pdf - hvis den også går i fejl er din forbindelse, der skal kikkes på.
Med venlig hilsen,
Per, Slægtsforskernes Bibliotek

Kurt Arne Empacher

Tak for svaret Per
Det vil jeg prøve
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej Per
Det link du medsendte ser ikke ud til at virke ,så jeg må prøve at finde hvad der er galt
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Anne Marie Holck

Linket virker fint hos mig, Kurt, så jeg tror, at der er noget på din PC, der driller. Tjek f.eks. din Firewall og antivirus.

Jeg har heller ikke problemer med at åbn pdf'erne i øvrigt fra biblioteket.

Inger Buchard

... eller ryd op i

tre prikker øverst t.h.
=> 'Flere værktøjer'
=> 'Slet browserdata'

Inger Buchard
Redaktør på DIS-Wiki

Kurt Arne Empacher

Tak Anne og Inger
Det prøver jeg
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

HEJ har nu renset min Ipad , der er ikke firewall eller antivirus ,så jeg ved ikke hvad der er galt kan ikke få det link som Per Andersen sendte?
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Hans Chr. Baagøe

Hej

Jeg har også prøvet med en ældre Ipad, og det ser ud til at problemet er der, når det er en stor fil. Hvor meget fylder den, du forsøger at åbne?

Den fra Per fejler her, men den er også meget stor. Jeg har ikke problemer med dem på 5 MB.

Venlig hilsen
Hans Chr. Baagøe

Kurt Arne Empacher

Hej Hans
Det er det samme her dem på 5MB kan den klare men ikke den store fra Per, så jeg må bruge Pc til de store Tak
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Kurt Arne Empacher

Hej
Prøvede at åbne den store fil i Safari og den gjorte det ,så det er måske det jeg skal
Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Hans Chr. Baagøe

Hej

Den intetsigende fejlmelding fik nok de fleste til at tro, at det var på en PC med Windows, du havde problemet, og ikke på en iPad. En besked om hvilken fejl eller fejlkode ville have være en stor hjælp for eksperter.

Ja, problemet må være manglende hukommelse på iPad'en, for på min bruger den også Safari. Den gik i en uendelig sløjfe, hvor den skrev, at den forsøgte igen. Heller ikke den store hjælp.

Venlig hilsen
Hans Chr. Baagøe

Kurt Arne Empacher

Hej Hans
ja det kunne jeg have gjort men viste ikke hvordan jeg skulle gøre det ,men jeg forsøgte så på min Mac og der gik det fint så det er nok manglende hukommelse
Mvh
Kurt A
men fejlmedingen var ØV surt
Hilsen
Kurt A Empacher