Politiets registerblade - hvordan?

Startet af Birthe Nielsen, 06 Aug 2019 - 18:15

Forrige emne - Næste emne

Birthe Nielsen

Jeg har meget brug for en vejledning i, hvordan man søger i Politiets Registerblade. Jeg forstår simpelt ikke den forklaring, der tilbydes på nettet, efter at man lukkede den gamle udgave af registerbladene på stadsarkivet.

Er det muligt at finde et sted, hvor vejledningen er "skåret ud i pap" - så vi gamle også kan være med - eller er det mon bare mig, der ikke kan læse indenad mere?

venlig hilsen
Birthe Nielsen

Niels Just Rasmussen

Citat fra: Birthe Nielsen [1554] Dato 06 Aug 2019 - 18:15
Jeg har meget brug for en vejledning i, hvordan man søger i Politiets Registerblade. Jeg forstår simpelt ikke den forklaring, der tilbydes på nettet, efter at man lukkede den gamle udgave af registerbladene på stadsarkivet.

Er det muligt at finde et sted, hvor vejledningen er "skåret ud i pap" - så vi gamle også kan være med - eller er det mon bare mig, der ikke kan læse indenad mere?

venlig hilsen
Birthe Nielsen

Du søger nu her: https://www.kbharkiv.dk/sog-i-arkivet/sog-i-indtastede-kilder#/

1) Klik på avanceret søgning
2) Fra-klik "erindringer" og "politiets efterretninger"; eller kun du kun lave fritekst-søgning.  
3) Du kan nu vælge efternavn, fornavne, årstal med mere...[+ tilføj felt for hver af disse]

Birthe Nielsen

Til Niels J.R.

Tak for din forklaring - det var lige den jeg søgte.

vh. Birthe Nielsen

Aase Madsen

Enig i at den gamle indgang var MEGET bedre.
Venlig hilsen.
Aase Madsen

Helle Jespersen

Citat fra: Aase Madsen [1866] Dato 07 Aug 2019 - 09:06
Enig i at den gamle indgang var MEGET bedre.

Helt enig. Det gamle opsæt var bedre. Den her har jeg ikke nær så meget succes med som den gamle
Forsker i området omkring Skibby, Horsens, Als & Sundeved, og lidt syd for Viborg. Har afstikkere til København, USA og Australien, samt enkelte indgifte fra Sverige og Polen.

Birthe Nielsen

Jeg giver Jer helt ret, Helle og Aase

vh. Birthe Nielsen

John Damm Sørensen

Den nye hjemmeside er noget hjernedødt bras.

John

Birthe Nielsen

Til John m.fl.

Det er rart at høre, at jeg ikke er den eneste, der savner den "gamle" udgave.

venlig hilsen til jer alle
Birthe Nielsen