Hvad bliver der af Maren Nielsdatter født den 22 august 1813 i Magleby Stevns So

Startet af Svenn Chr. Trønning, 10 Aug 2019 - 18:27

Forrige emne - Næste emne

Svenn Chr. Trønning

Jeg søger efter Maren Nielsdatter der er fødet 22 august 1813 i Magleby Stevns Sogn i Stevns herred, Præstø Amt som datter af Husmand Niels Madsen og Anne Gjertrud Pedersdatte.

Hun bliver konfirmeret den 07 apr 1828 i Holtug Kirke, Holtug Sogn, Stevns Herred, Præstø Amt.

JEG mener at jeg har fundet hende i Magleby Kirkebog side 417 nr. 5 Opslag 421, Kontraministerialbog 1814-1835.

1 november 1831.
Afgangsliste Afgaaed fra Sognet formedelt Bortreise.
No.   Navn.                      Alder.  Haandtering.       Hvorhen bortreist.    Jevnførelses Register. Anmærkninger:   
        Maren Nielsdatter   17 aar  ?pige                   Strøebye                  789                               1. Novb 1831

MEN jeg har ikke fundet hende i Strøby Sogn  ligesom hun ikke optræder i FT 1834 hjemme hos sine forældre.

Jeg har set Magleby Stevns Kirkebog døde Kvinder fra april 1828 og op til 1845 uden at finde hende ligesom jeg har søgt i FT 1834-1840 og 1845 i Præstø Amt uden at finde hende.

Hun optræder ikke som fadder for sine søskendes børn.

Nogle der kender noget til hende??

På forhånd tak for hjælpen.


Svenn Chr. Trønning
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

Britta Hansen

#1
Har du undersøgt hende her?

Præstø, Stevns, Store Heddinge Landsogn, Bjelkerup, Store Heddinge Landsogn, , et hus, FT-1870, B5326
Niels Sørensen     59     Gift     husfader     tjenestekarl     Holtug sogn, Præstø amt, Stevns herred  
Maren Nielsen     56    Gift     husmoder     hans kone     Magleby sogn, Præstø amt, Stevns herred  
Ane Marie Nielsen     29     Fraskilt     logerende     Store Heddinge, Præstø amt, Stevns herred  
Karen Nielsen     10     Ugift     hendes barn          Store Heddinge, Præstø amt, Stevns herred  

Er der flere Maren Nielsdatter født i Magleby?

Der er der. Her er én til:

Præstø, Stevns, Strøby, Strøby, , 1. et hus, FT-1850, B5315
Maren Nielsdatter     35     Ugift          Almisselem     Magleby sogn, Præstø amt  
Frederich Nielsen     6     Ugift          hendes barn     Herfølge sogn, Præstø amt  
Niels Nielsen             2     Ugift          hendes barn     Herfølge sogn, Præstø amt  

Hun har så været en tur i Herfølge :-)

Måske hende her:

Præstø, Bjæverskov, Herfølge, Clemmenstrup Bye, En gaard, 48, FT-1840, B4659
Navn:    Alder:    Status:    Stilling i familien:    Erhverv:    Fødested:
Johanne Hendriksdatter     59     Enke(mand)          Gaardmandsenke, lever af sin jord      
Hans Madsen     3     Ugift          Hendes søn og gaardbestyrer??      
Maren Nielsdatter     27     Ugift          Tjenestepige      
Ane Madsdatter     25     Ugift          Tjenestepige      
Kristoffer Madsen     20     Ugift          Tjenestekarl      
Hans Andreasen     16     Ugift          Tjenestekarl      
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Svenn Chr. Trønning

Til Britta Hansen.

Må jeg endnu en gang sige dig mange tak for din hjælp til mig.

Den første FT 1870 er min efter jeg har set på hendes børns fadder: det er hendes søster og broder der er fadder.

Så endnu en gang mange tak for din hjælp til mig.

Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning