Villa ‘Ly’ Vesterbrogade 17, Odense - togfører Rasmus Rasmussen

Startet af Vibeke Jespersen, 11 Aug 2019 - 09:22

Forrige emne - Næste emne

Vibeke Jespersen


Hej i Forum

Jeg søger efter Rasmus Rasmussen og hustru Metha/Meta Margrethe Brandt.

Jeg har et avisudklip (uden årstal)  hvor der står, at ægteparret har diamantbryllup, at begge er 84 år.
Der står endvidere, at begge er født på Fyn, og at de vendte tilbage til byen (Odense) i 1910. De har haft seks børn, men deraf er fire døde i ung alder. De to tilbageværende børn - begge døtre er gifte og bosat i Odense.

Ved den ene søns fødsel Marius Johannes Rasmussen, den 9. juli 1885 i Kolding Sankt Nikolaj, er moderen 25 år.
Så året for diamantbrylluppet må være ca 1944.

Jeg søger Rasmus Rasmussen og hustrus død. Jeg kan ikke finde folketælling på Vesterbrogade 17, Odense..

Af avisudklippet fremgår det, at Rasmus Rasmussen i forbindelse med sit job som togfører kom lidt rundt i landet, så familien er lidt svær at finde.

Sønnen, Marius Johannes Rasmussen dør den 18. februar 1942 i Randers, Sankt Morten. Han er gift med Dorthea Marie Pedersen, født 15. november 1897 i Linå sogn. Jeg ved ikke hvornår/hvor de er viet.

Jeg kan ikke finde Marius og familien i folketællinger i Randers. Jeg har dog en adresse ved Marius' død; Aagaarden 7, Randers...men kan ikke finde dem. Aagaarden er en boligkarré beliggende i Hospitalsgade i Randers.

Jeg er desværre ikke en ørn udi IT, så jeg kan desværre ikke vedlægge links. Beklager meget.

Venligste hilsner
Vibeke


Morten Nielsen

Parret er gift 1884 (nr. 34) i Odense.

Venlig hilsen
Morten Nielsen

Vibeke Jespersen


Hej Morten

Tusinde mange TAK!

Så har jeg lidt at arbejde videre med.

Jeg kan ikke finde Vesterbrogade, Odense i FT..

Venligste hilsner
Vibeke

Britta Hansen

#3
Hej Vibeke

Er det mon parret, der vies i Odense Sankt Knuds 2.5.1884 par nr. 34
Rasmus Rasmussen og Mathea Margrethe Brandt

Morten havde fundet vielsen.

FT
Der er en FT1940 Vesterbro og en Vestergade i Odense.
Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com

Morten Nielsen

Et par børn: En dødfødt dreng 1884 (nr. 119), datteren Rosa Alvilda (1889, nr. 54). Ved FT-1911 er de bosiddende i Fredericia; her er endnu en datter samt fødselsdatoer m.m. på forældrene.

Venlig hilsen
Morten Nielsen

Vibeke Jespersen


Hej Britta og Morten

Tusinde mange tak. Nu begynder det at lysne.
Jeg er meget glad for hjælpen!!

Mvh
Vibeke

Vibeke Jespersen


Lidt sjovt at læse FT...
Her står hvor lang tid de bruger på transport mellem hjem og job  :)

Morten Nielsen

Lidt afsluttende guf: Ved FT-1925 og FT-1930 stadig i Fredericia; sidstnævnte FT med oplysninger om antal børn.

Venlig hilsen
Morten Nielsen

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Vibeke Jespersen


Endnu engang tusinde mange tak, Morten, for alle dine gode oplysinger.

Også tusinde mange tak til Gitte. Også for billedet af Villa Ly.
Mens jeg sad og skrev en besked om, at jeg havde fundet Rasmus Rasmussen død, overhaler du mig liiige inden om  :D

Mon jeg også kan få lidt hjælp til, at finde sønnen, Marius Johannes Rasmussens vielse med Dorthea Marie Pedersen..

Mvh
Vibeke

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Vibeke Jespersen


Måske man lige skulle omkring ejendommen i tingbøgerne.
Jeg er bare så glad for alle de gode oplysinger

Vibeke Jespersen

Citat fra: Vibeke Jespersen [14033] Dato 11 Aug 2019 - 09:22

Hej i Forum

Jeg søger efter Rasmus Rasmussen og hustru Metha/Meta Margrethe Brandt.

Jeg har et avisudklip (uden årstal)  hvor der står, at ægteparret har diamantbryllup, at begge er 84 år.
Der står endvidere, at begge er født på Fyn, og at de vendte tilbage til byen (Odense) i 1910. De har haft seks børn, men deraf er fire døde i ung alder. De to tilbageværende børn - begge døtre er gifte og bosat i Odense.

Ved den ene søns fødsel Marius Johannes Rasmussen, den 9. juli 1885 i Kolding Sankt Nikolaj, er moderen 25 år.
Så året for diamantbrylluppet må være ca 1944.

Jeg søger Rasmus Rasmussen og hustrus død. Jeg kan ikke finde folketælling på Vesterbrogade 17, Odense..

Af avisudklippet fremgår det, at Rasmus Rasmussen i forbindelse med sit job som togfører kom lidt rundt i landet, så familien er lidt svær at finde.

Sønnen, Marius Johannes Rasmussen dør den 18. februar 1942 i Randers, Sankt Morten. Han er gift med Dorthea Marie Pedersen, født 15. november 1897 i Linå sogn. Jeg ved ikke hvornår/hvor de er viet.

Jeg kan ikke finde Marius og familien i folketællinger i Randers. Jeg har dog en adresse ved Marius' død; Aagaarden 7, Randers...men kan ikke finde dem. Aagaarden er en boligkarré beliggende i Hospitalsgade i Randers.

Jeg er desværre ikke en ørn udi IT, så jeg kan desværre ikke vedlægge links. Beklager meget.

Venligste hilsner
Vibeke



Vibeke Jespersen


Undskyld...
Men jeg forsøgte, at rette overskriften til Fredericia istedet for Odense...men det gik ikke  ::)


Britta Hansen

Venlig hilsen
Britta Hansen

britta.hansen12@gmail.com



Vibeke Jespersen

Tusinde tak, Britta. Her kan jeg se, Dortheas datter, Rosa..født på Rigshospitalet.

Igen mange tak til Gitte. Altså, men jeg ser efter deres vielse, så vupti, har du fundet endnu mere  :)
Desværre har jeg ikke adgang til Familysearch... mon du kan 'oversætte'

Jeg er bare SÅ kiste glad for alle disse mange gode oplysinger  :D :D

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Vibeke Jespersen



Mange tak, Gitte
Marius har da ikke ligget på den lade side...


Kurt Arne Empacher

Hej Vibeke
Du kan ganske gratis oprette dig på FamilySearch det kræver ikke noget gebyr og det eneste er at du opretter dig med din e-mail
Ganske nemt og der er mange oplysninger du kan have gavn af

Mvh
Kurt A
Hilsen
Kurt A Empacher

Vibeke Jespersen


Mere tak til Gitte!

Ja, Kurt, det lyder jo ganske nemt..så jeg må bare kaste mig ud i det....

Morten Nielsen

Vær opmærksom på, at ved Rasmus og Matheas begravelsesindførsler er opgivet adressen Vesterbrogade 17; den adresse er IKKE lig med Vejlevej 17. Vejlevej 17 er på den vestlige side af banegården, hvorimod Vesterbrogade 17 er på den østlige side ind mod centrum. Om de er flyttet til en anden adresse med samme husnr., eller om der er tale om den samme adresse, bør undersøges. Vejlevej er Vesterbrogades forlængelse.

Venlig hilsen
Morten Nielsen

Vibeke Jespersen


Hej Morten

Mange tak for din oplysningen. Det vil jeg undersøge nærmere.

Du har hjulpet mig utrolig meget med denne familie.

Mvh
Vibeke

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com